پیشنهاد نوروزی روزنامه ایران؛

بفرمایید یک فنجان نمایش با طعم نوروز

زینب رازدشت
روزنامه نگار

چیزی به ایام نوروز باقی نمانده است و استفاده صحیح از اوقات فراغت نوروز می‌تواند گامی مؤثر در راستای ارتقای سلامت روانی و جسمی مخاطبان باشد. طولانی‌ترین تعطیلات در ایران همه ‌ساله با نوروز پیوند خورده است؛ تعطیلاتی که وقت افراد را خواسته یا ناخواسته، هدایت شده یا نشده، با برنامه‌ریزی یا بدون ‌برنامه‌ریزی صرف کارهایی همچون مسافرت، دیدوبازدید، استراحت و تفریح می‌کند. اوقات فراغت در ایام نوروز می‌تواند فرصتی برای انجام کارهای عقب مانده باشد و یا حتی می‌تواند فرصتی برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌هایی باشد که در طول سال به‌ دلیل مشغله فراوان امکان تماشای آن فراهم نشده است. به همین دلیل ایران جمعه پیشنهادات خود را در حوزه‌های فیلم و سریال و انیمیشن به شما ارائه می‌کند تا اوقات فراغت مناسب و مفیدی را در ایام نوروز بگذرانید.

 

هناس؛ روایت بخشی از زندگی شهید داریوش رضایی

فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین اللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه است که امسال اکران شد و هم اکنون در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است.
هناس در ژانر بیوگرافی ساخته شده و روایت تلاش‌های عاشقانه زنی است برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم.
داستان این فیلم حول محور داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای ایران است که توسط اسرائیل ترور شد.
مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهیانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 

 

چند میگیری گریه کنی 2؛ فیلمی شاد و کمدی
داستان «چند میگیری گریه کنی 2» از جایی آغاز می‌شود که پسر پیرمرد ثروتمند قسمت اول این فیلم بعد از سی سال به ایران برمی‌گردد تا ارث پدرش را بگیرد؛ اما با وصیت عجیب پدرش روبه‌رو می‌شود: او برای به‌دست آوردن ارث باید هفت مراسم ختم برای هفت خانواده نیازمند برگزار کند، با این شرط  که خودش هم نقش مؤثری در این مراسم‌ها داشته باشد.
این فیلم سینمایی به کارگردانی علی توکل‌نیا در سال 98 ساخته شده است و در آن بازیگرانی همچون ابوالفضل پورعرب، حامد آهنگی، محیا دهقانی، عباس جمشیدی فر، حمید لولایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

روز صفر؛ ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی

«روز صفر» عنوان فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است.
 این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی ساخته شده است.
 داستان این فیلم که امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران است. امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، مهدی قربانی و… بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

پوست شیر؛ گمشده‌ای در دل یک جنایت

سریال «پوست شیر» در ژانر درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی رضا بهاروند و جمشید محمودی است. این سریال از امسال در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.
هادی حجازی فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی در این سریال به نقش آفرینی می‌پردازند.
این سریال که هم اکنون فصل سوم آن در حال نمایش بوده دو فصل خود را به پایان رسانده است. پوست شیر داستان مردی به نام نعیم است که پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌شود و به دیدار دخترش می‌رود. دختر او در جریان سفر به شمال ربوده می‌شود و نعیم که از تلاش پلیس خشنود نیست، مجبور می‌شود به همراه دوستش رضا، عاملان ربوده شدن دخترش را پیدا 
کند.
پوست شیر یکی از سریال‌هایی است که بسیاری از مخاطبان را با ذائقه‌های مختلف جذب کرده است.
 

 

سرو زیر آب؛ روایتی متفاوت از دفاع مقدس

«سرو زیر آب» فیلمی در ژانر دفاع مقدس به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و نویسندگی محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر و تهیه کنندگی سیدحامد حسینی است.
ایــــن فیــــلم که با مشـــــارکت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران ساخته شده است به موضوع شهدای گمنام اقلیت مذهبی و اتفاقاتی که در معراج شهدا و نورد لوله اهواز افتاده است، می‌پردازد.
سرو زیر آب داستان یک راز است. راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود. این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی‌گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند. سفری که پایانش زنـــــــدگی بسیاری از آنهــــــــا را تغییر 
می‌دهد.
در این فیلم بابک حمیــــــدیـــان، مینا ســـاداتی، مسعود رایــــگان، همایون ارشادی، شهرام حقیقت دوست، رضا بهبودی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و ستاره اسکندری به ایفای نقش می‌پردازند.
 

 

بمب یک عاشقانه؛ یک ملودرام اجتماعی

فیلم «بمب یک عاشقانه» یک ملودرام اجتماعی است و داستان آن در دهه 60 می‌گذرد. این فیلم به کارگردانی پیمان معادی و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و پیمان معادی ساخته شده و فروش خوبی در گیشه نیز داشته است.
بمب یک عاشقانه در میانه سال‌های جنگ و در اوج بمباران‌هاى تهران، روزگار با بیم و ترس می‌گذرد .اما عشق و دل‌دادگی و زندگی و امید، هراس ملموس مرگ را به فراموشى می‌سپارد؛ رفتگان در کلماتِ زندگان تکرار 
می‌شوند. 
مرگ سؤال مطلق است و عشق، با کورسوی امیدبخش زندگی کار دارد نه با سیاهی مطلق مرگ.
در این فیلم سینمایی پیمان معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری، بهادر مالکی، رامین پورایمان، معصومه قاسمی‌پور، صبا گرگین‌پور، باران معادی، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، محمود کلاری، سیامک ادیب، محمد زمانی، احسان عباسی، فرزاد رمضانی و فاطمه مرتاضی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

دوزیست؛ روایت چند دوست با طعم معما

فیلم «دوزیست» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی است.داستان دوزیست به این شرح است که در جنوب شهر پسری به نام عطا با پدرش زندگی می‌کند و دو تن از دوستان خود را نیز به خانه راه داده‌ است، اما کلفتی که برای همسایه‌شان کار می‌کند، دلبستگی خاصی به این پسر دارد ولی عطا از این موضوع چیزی نمی‌داند. این کلفت دختری را به خانه عطا می‌آورد و ادعا می‌کند که دخترخاله‌اش است و از عطا می‌خواهد برای چند روزی مخفیانه او را در منزل خود نگه دارد. عطا این موضوع را می‌پذیرد و ماجراها با ورود این دختر به خانه شروع می‌شود.در این فیلم بازیگرانی همچون جواد عزتی، ‌هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی، الهام اخوان، ستاره پسیانی، سعید پورصمیمی، مانی حقیقی، مجید نوروزی و امیرعلی خانی به ایفای نقش می‌پردازند.اگر از آن دسته مخاطبانی هستید که به ژانر معمایی علاقه‌مند هستید، این فیلم سینمایی را به شما مخاطبان در ایام نوروز پیشنهاد می‌کنیم.

 

نیسان آبی تنها نام یک ماشین نیست

اشتباه نکنید، نیسان آبی فقط نام یک ماشین نیست بلکه حالا اسم یکی از سریال‌های ایرانی کمدی و پرطرفدار است. این سریال کمدی اجتماعی در سال ۱۴۰۰ به تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور از شبکۀ فیلیمو پخش شد و برای یک فصل بیست قسمتی ادامه یافت. وظیفه کارگردانی این اثر برعهده منوچهر هادی بوده و فیلمنامه آن توسط سعید دولتخانی و سعید هوشیار نوشته شده است. در این مجموعه به ستارگانی از جمله حسین یاری، جمشید‌هاشم‌پور، مهران غفوریان، علیرضا خمسه، سحر قریشی، گیتی قاسمی و یوسف صیادی می‌توان اشاره کرد. احتمالاً تا الان خودتان هم متوجه این موضوع شده باشید که فیلم‌ها و سریال‌های کمدی همیشه موفق ظاهر می‌شوند حتی اگر داستانی سطحی داشته باشند؛ سریال «نیسان آبی» نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مجموعه پخش خانگی از همان ابتدای انتشار توانست با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شود و نظرات مثبت برخی منتقدان را نیز جذب کند.
داستان درباره یک راننده نیسان به نام جمشید قاسم‌پور است که بزرگ‌ترین آرزویش در زندگی ملاقات جمشید‌ هاشم‌پور است. روزی بعد از یک حادثه جمشید به زندان می‌افتد و با اینکه مدت زیادی را در آن جا سپری نمی‌کند، اوضاع زندگی بیرون از زندان دچار تغییرات 
بسیاری می‌شود.

 

    خاتون؛ زنی از تبار ایرانی
پربازدیدترین و پرطرفدارترین سریال سال ۱۴۰۰ نماوا سریال «خاتون» بود. این سریال در ژانر درام تاریخی و عاشقانه به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده منتشر شد و برای یک فصل ۲۳ قسمتی ادامه یافت.
 وظیفه کارگردانی و نویسندگی این مجموعه پخش خانگی برعهده تینا پاکروان بوده است. جالب است بدانید که این اثر اولین سریال تینا پاکروان است. از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به نگار جواهریان، اشکان خطیبی، میرسعید مولویان، شبنم مقدمی، ستاره پسیانی، محمدرضا شریفی‌نیا و بابک حمیدیان و مهران مدیری اشاره کرد. سریال خاتون با تمام سختی‌هایی که برای انتشار داشت بالاخره توانست از طریق شبکه نماوا برای اولین بار پخش شود و همراه با انتشارش مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کند. این اثر با سرعت باورنکردنی در ایران به شهرت رسید و همچنین توانست مورد تحسین و تمجید منتقدان زیادی قرار گیرد. داستان سریال در ابتدای شهریور سال ۱۳۲۰ اتفاق می‌افتد، هنگامی که جنگ جهانی دوم به ایران رسیده و ارتش متفقین کشور را تحت سلطه خود درآورده‌اند. این سریال تحولات یک خانواده و تلاش‌های زنی به نام خاتون برای زنده ماندن را در این دوران نشان می‌دهد.
 

 

یاغی؛ روایت قهرمانانه پسری به نام جاوید
یکی دیگر از سریال‌های پرطرفدار ایرانی، سریالی عاشقانه-درام به نام «یاغی» است که امسال از شبکه نمایش خانگی پخش شد و برای یک فصل بیست قسمتی ادامه یافت. وظیفه کارگردانی این سریال محبوب برعهده محمد کارت بوده است و تهیه‌کنندگی آن توسط سیدمازیار‌هاشمی انجام شده است. از بازیگرانی که در سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طبابایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، ناهید مسلمی و امیررضا دلاوری اشاره کرد.
در ابتدا واکنش منتقدان نسبت به این سریال خوب و مثبت بود اما با جلو رفتن داستان، این سریال نظرات بسیار منفی از سوی منتقدان دریافت کرد. اغلب منتقدان مدعی شده‌اند که داستان یک روند هماهنگ و یکسان ندارد و در میان پیرنگ اصلی، پیرنگ‌های بسیاری باز می‌شود که این موضوع مخاطب را گیج می‌کند. برخی دیگر هم معتقدند که برای برخی نقش‌ها بازیگران خوبی انتخاب نشده و در کل بازیگران برای هنرمندی در این اثر ضعیف عمل کرده‌اند. با تمام نظرات منفی، این سریال مورد استقبال مخاطبان زیادی قرار گرفت و توانست موفق ظاهر شود.
داستان سریال درباره پسری به نام جاوید است که در محله‌های فقیرنشین زندگی کرده و برای گذران امور زندگی در مسابقات کشتی خیابانی شرکت می‌کند. او همچنین یک خواهر دارد که آرزویش کار کردن به‌عنوان یک نوازنده است. جاوید که عاشق دختری از خانواده ثروتمند شده در تلاش است تا با کار کردن و شرکت در مسابقات بیشتر آرزوهای خود و خواهرش را برآورده کند تا اینکه بخت در خانه‌اش را می‌زند و فردی به نام بهمن سروکله‌اش پیدا می‌شود. بهمن فردی بسیار ثروتمند است که به‌دنبال کشتی‌گیرانی بااستعداد می‌گردد.

 

برای مرجان؛ حقیقتی کشف نشدنی

فیلم «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد در سال 99 ساخته شده است. این فیلم در ژانر جنایی و درام است و در آن بازیگرانی همچون پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، جشمید‌ هاشم‌پور، برزو ارجمند، علیرضا استادی، فریبا متخصص، رامین راستاد، محمد همایون‌پور، امید روحانی و مریم بوبانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
فیلم برای مرجان داستان دختری به نام مرجان که معتقد است خوشبختی در رابطه، یه چیز کاملاً شانسی است؛ شاید اینکه دیگران از ما بترسند و مجبورشون کنیم که با ما بمونند، قابل‌ اطمینان‌تر از این است که عاشقمون باشند...
 

 

جیران؛ داستان عاشقانه‌های ناصرالدین شاه به یک دختر روستایی

از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین سریال ایرانی سریال تاریخی «جیران» است. این سریال در ژانر عاشقانه تاریخی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ شروع به پخش کرد و تاکنون در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 کارگردانی این اثر برعهده حسن فتحی بوده است. از جمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، غزل شاکری، ستاره پسیانی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، مهدی پاکدل، هومن برق نورد، بهناز نازی و غلامرضا نیکخواه اشاره
کرد.
سریال جیران از همان زمانی که زمزمه‌های ساخت و انتشارش در فضای مجازی پخش شده بود مورد استقبال گسترده مخاطبان ایرانی قرار گرفت، این استقبال تا به امروز ادامه دارد و هر روز بر مخاطبان این سریال افزوده می‌شود.
 هرچند که پخش این مجموعه تلویزیونی به‌دلیل مغایرت با شئونات یک بار متوقف شد اما با اصرار عوامل و طرفداران، پخش سریال دوباره از سر گرفته شد. 
برخی منتقدان معتقدند که روایت تاریخی مجموعه جیران کاملاً صحیح نیست و در دیالوگ‌نویسی ضعف دارد، با این حال جیران طرفداران خود را حفظ کرده و تاکنون موفق ظاهر شده است.
داستان درباره‌ عشق بین زنی به نام جیران و ناصرالدین شاه 
است. 
جیران پیش از آشنایی با شاه دختری ساده بوده که عاشق پسری به نام سیاوش شده بود، اما روزی در بازار ناصرالدین شاه چشمش به جیران افتاده و مهر جیران به دلش می‌افتد. از همان زمان شاه تصمیم می‌گیرد که جیران را همسر خود بنامد و اینگونه عشق بین سیاوش و جیران را پایان می‌دهد، بدون آنکه خود بداند.

 

گیلدخت؛ حکایت عشق و دلدادگی

سریال ایرانی و جذاب «روزی روزگاری مریخ» سریالی کمدی، علمی تخیلی است که در شبکه‌های نمایش خـــــانـــــگـی پخــــــش
شد.
در ایـــــــن سریال بازیگرانی همچون سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، امیر کاظمی، بهادر مالکی، امیرمهدی ژوله، نوشین تبریزی، عبدالله روا، رامین ناصرنصیر، فلامک جنیدی، بهروز رهبری فرد، پیمان فاطمی، لیلی رشیدی، کاظم نوربخش و مهراب قاسم خانی نقش آفرینی کرده‌اند.
همچنین کارگردان سریال روزگاری مریخ، پیمان قاسم خانی و محسن چگینی است که با تهیه‌کنندگی محسن چگینی این سریال امسال ساخته شده است که جزو یکی از بهترین سریال‌های ایرانی خوب به‌شمار می‌آید.
اگر از آن دسته از مخاطبانی هستید که سریال‌های کمدی را می‌پسندید، این سریال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

    روزی روزگاری مریخ
سریال «گیلدخت» در ژانر درام تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی مجید آسودگان بوده که در 60 قسمت تولید شده است.
این سریال که از 19 آبان روی آنتن شبکه یک سیما رفته است، روزهای پنجشنبه و جمعه از دو شبکه یک سیما و آی فیلم پخش می‌شود و تا اواخر بهار سال آینده روی آنتن خواهد رفت.
گیلدخت حکایت گلنار و اسماعیل که در میانه هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دل‌هاشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود، قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر هزار دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می‌کنند و…حکایت عشق و دلدادگی حکایت بیداد ظالمان.
در این سریال بازیگران همچون سعید راد، محمود پاک نیت، میترا رفیع، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، فریبا متخصص به ایفای نقش می‌پردازند.


    انفرادی؛ روایت دزدی سه دوست
فیلم سینمایی «انفرادی» محصول سال 98 به کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی در ژانر کمدی است.
در این فیلم رضا عطـــــاران، مهـــــدی‌ هاشمــــی، احــــمد مهـــــرانفر، بــــــرزو ارجمــند

، شقـــایق دهقــان، سیروس همتی، امید روحانی و مهـــــدی فقیه به ایفـــــای نقش می‌پـــردازند.
این فیلم روایتگر داستان مردی بخت‌برگشته با بدهی سنگین به یکسری آدم شرور و پرنفوذ است. داستان از جایی آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرد بـــــــــــرای خلاصی بدهی‌اش مثل قدیما دست به سرقت بزند و در این راه از یک دوست قدیمی و همکارش درخواست همراهی می‌کند اما پس از مدتی متوجه می‌شوند با سرقت ماشین و عتیقه نمی‌توانند این بدهی را صاف کنند، پس باید دست به کار بزرگتری بزنند...

 

سقوط؛ روایتی متفاوت از جنایت‌های داعش

مینی سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده یکی از سریال‌های پربیننده بود که در 9 قسمت به پایان رسید. این سریال در ژانر جاسوسی بوده و روایتی متفاوت از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه را به تصویر کشیده است.
سریال سقوط یک داستان عاشقانه را بر بستر یک رخداد سیاسی و جاسوسی روایت می‌کند. سقوط را باید داستان شجاعت زنان ایران دانست. زنانی که در هر شرایطی تلاش می‌کنند حق خود را از ظالم بگیرند و در این ماجرا دختری از ایران در چنگال دشمن گرفتار می‌شود و… سقوط، پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان جانی دوباره می‌گیرد. آنها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند… سفری که پایان‌اش تاریکی است.
 این روایت با بهره‌گیری از بازیگرانی از اقوام گوناگون ایرانی و استفاده از ظرفیت حضور بازیگران جوان به یک اکشن جاسوسی جذاب تبدیل شده است.
حمید فرخ‌نژاد، الناز ملک، عباس جمشیدی فر، سجاد بابایی، ابتسام بغلاتی، امین مبری، وحید آقاپور از جمله بازیگران این سریال به شمار می‌روند.
 

 

زخم کاری؛ زخمی به قدمت گذشته‌ای تلخ

به گفته برخی منتقدان یکی از بهترین سریال‌های ایرانی، سریال «زخم کاری» است. این سریال در ژانر رازآلود درام است. کارگردانی این اثر برعهده محمدحسین مهدویان بوده است و تهیه‌کنندگی آن توسط محمدرضا تخت کشیان انجام شده است. بازیگرانی مانند جواد عزتی، رعنا آزادی ور، ‌هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، سارا حاتمی، سیاوش طهمورث و عباس جمشیدی فر در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال زخم کاری که اقتباسی از کتاب حسینی زاد است در زمان انتشارش توانست مخاطبان زیادی از رده‌های سنی مختلف به خود جذب کند اما این موضوع برای جذب منتقدان طور دیگری رخ داد. بسیاری از منتقدان معتقد بودند که روایت سریال مانند کتاب تمام و کمال نیست و پیرنگ و شخصیت‌پردازی مجموعه زخم کاری دارای ابهامات زیادی است. هرچند که این سریال هدفش نشان دادن تصویر واقعی از ایران در زمان حال است، مجموعه این هدف را کم کم گم می‌کند و همین موضوع باعث شده تا زخم کاری کمتر از حد تصور قدرتمند ظاهر شود. داستان درباره یک هلدینگ است که هرکدام از اعضای آن به سود و منفعت خود فکر می‌کنند. همه چیز به آرامی و خوبی پیش می‌رود اما هنگامی‌ که رئیس هلدینگ توسط یکی از اعضا کشته می‌شود همه چیز بهم می‌ریزد هر کس تلاش می‌کند تا «سهم» خود از این هلدینگ را به‌دست آورد.
 

 

«پسر دلفینی» پرفروش‌ترین فیلم ایران در اکران جهانی

انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» در لیست ده فیلم پرفروش ایرانی در اکران جهانی جای گرفت. کارتون پسر دلفینی (Dolphin Boy) انیمیشنی خانوادگی، ماجراجویانه و کمدی محصول کشور ایران به کارگردانی محمد خیراندیش است که در سال 1399 ساخته و در سال 1401 منتشر شد؛ فیلمنامه این انیمیشن را نیز محمد خیراندیش به رشته تحریر درآورده و تهیه‌کنندگی آن را نیز محمدامین همدانی برعهده داشته‌ است.  انیمیشن پسر دلفینی در سال 1399 تولید شد اما به‌دلیل شیوع بیماری کرونا اکران این اثر سینمایی دو سال به تعویق افتاد.  خلاصه داستان انیمیشن پسر دلفینی به این صورت است که هواپیمایی در دریا سقوط می‌کند؛ یک دلفین به همراه مادرش، نوزاد انسانی را در دریا یافته و از او نگهداری می‌کنند؛ پسر دلفینی بزرگ شده و پس از اینکه متوجه می‌شود یک انسان است به‌دنبال پیدا کردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود؛ او توسط ناخدا مروارید و دخترش شیرین نگهداری می‌شود؛ در این میان پسر دلفینی در مسابقه جمع‌آوری مروارید شرکت می‌کند اما توسط دزدان دریایی که برای بی‌بی‌زار کار می‌کنند، دزدیده می‌شود. این فیلم‌ها بخشی از فیلم‌ها و سریال‌هایی است که روزنامه ایران به شما مخاطبان با سلایق و ذائقه‌های مختلف پیشنهاد می‌کند. امیدواریم با تماشای آنها بتوانید فراغت مفیدی در ایام نوروز داشته باشید.

جستجو
آرشیو تاریخی