ویژه نامه پلاس۸۱۴۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۴۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

ایده‌هـای دکـوراسیـون‌بهــــاری

خانه‌تان را برای بهار تزئـیـن کـــنید

آرزو کیهان
مترجم

 بهار فصل زندگی دوباره، شروعی تازه و امیدی مجدد است. همان‌طور که خود را برای شروعی تازه آماده می‌کنیم، می‌توانیم تغییر را هم از درون و هم از بیرون شروع کنیم. بهره‌گیری از ایده‌های ساده بهاری می‌تواند ظاهری تازه و شاداب به خانه‌تان بدهد پس چه خوب است با آغاز فصل بهار و بازگشت امید دوباره به طبیعت، ما هم خانه‌هایمان را بهاری کنیم. همانطور که به آرامی روزهای زمستانی را پشت سر می‌گذاریم، زمان عالی برای تمرکز بر ایده‌های دکوراسیون بهاری است و اینکه چگونه می‌توانید به خانه خود طراوت و شادی این فصل را بدهید. رنگ، طرح و سبک، از جمله عناصر کلیدی دکوراسیون هستند که باید برای شروع بهار بر آن تمرکز کنید. معرفی طرح‌های گل و گیاه‌ و همچنین استایل‌‌سازی با شاخ و برگ‌های تازه و گل‌های زیبای بهاری، مهم است و باعث ایجاد هم‌افزایی بین فضای داخل و خارج خانه می‌‌شود. از لوازم جانبی ساده گرفته تا تغییر رنگ یک دیوار، تغییر فصل را در درون خانه نشان می‌دهد.

 

ایده‌های دکور بهاری
روزها بلند‌تر و هوا روشن‌تر می‌شود و ما شروع به گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل می‌کنیم. فصل بهار اغلب نشان‌دهنده تغییر در خلق و خو است و با احساس نو شدن، شادی و سرزندگی همراه است.
در ایده‌های دکوراسیون بهاری اغلب تغییرات فصلی از طریق پالت‌هایی از رنگ‌های روشن و الهام ‌گرفته از دنیای طبیعی، با فضایی مملو از الگوها و کاغذ دیواری‌های چاپی نشاط ‌آور منعکس می‌شود. با دانستن ایده‌های کوچک بدون شک می‌توانید همچون یک دیزاینر فضای داخلی خانه‌تان را بهاری کنید.
 
میز ناهارخوری
منظره سفره بهاری با میز ناهارخوری تزئین شده با رومیزی گلدار، گلدان‌های پر از گل و دستمال سفره‌های رنگارنگ یکی از ایده‌های بهاری است که قادر است جلوه‌ای رنگین و شاد به فضای داخلی خانه‌تان ببخشد. درست مانند چیدمان سفره‌های جشن، منظره بهاری می‌تواند راهی زیبا برای جشن گرفتن فصل با دوستان و خانواده در هنگام صرف غذا در داخل خانه باشد و فضایی منحصر به فرد، شیک و جذاب در فضای ناهارخوری شما ایجاد کند.

در ورودی
در ورودی‌تان را با گل‌های بهاری تزئین کنید. حتی می‌توانید بخشی از در ورودی را با نقاشی گل‌های رنگین مزین کنید. می‌توان از گلدان گل هم استفاده کرد. گل‌هایی که پیاز دارند انتخاب‌های عالی هستند چون سال آینده هم خواهند شکفت.

کوسن‌ها و بالشتک‌های مبلمان را عوض کنید
یک راه سریع، آسان و کم‌هزینه که می‌توانید اتاقی را برای بهار شاداب و رنگارنگ تغییر دهید، این است که فضای خود را با وسایل جدید مانند بالش، کوسن، پتو و روتختی در رنگ‌های بهاری تغییر دهید.
برای تأثیرگذاری بزرگ در فضای داخلی، تغییر یک یا دو بالش یا کوسن مبلمان با رنگ صورتی یا طرح‌هایی که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند، ناخودآگاه فضای بهاری را به‌وجود خواهد آورد. از ترکیب رنگ کوسن‌های مبلمان و بالشتک‌های مبلمان برای تغییرهای بزرگ استفاده کنید.
برای بهاری‌تر شدن فضا از مواد سبک‌تر با پالت‌های رنگی روشن‌تر یا طرح‌های چاپ گل استفاده کنید.
بسیاری از ما در بهار برای دید و بازدید عید خود را آماده می‌کنیم. زمانی برای دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده و تبادل هدایا. می‌توانید دکوراسیونی جذاب‌تر را در این زمان ارائه دهید.

کاغذ دیواری‌های رنگین
برای تجدید دکوراسیون بهاری، ایده‌های کاغذ دیواری راهی آسان برای تبدیل دیوارهای ساده به جشن فصل با افزودن طرح و رنگ فوری است. کاغذ دیواری الهام گرفته از طبیعت راهی عالی برای دستیابی به ظاهری بهاری است.
البته اگر اتاقی دارید که حتی در بهار هم تاریک و کدر است، سقف را رنگ کرده و رنگ سفید را به دیوارها اضافه کنید تا فضا روشن‌تر و دلباز‌تر شود.

 


از گیاهان جسورانه
استفاده کنید
ما عاشق رنگ‌های روشن، برگ‌های سبز و الگوهای شاد مرتبط با بهار هستیم. در این فصل از گیاهان و گل‌های خارق‌العاده استفاده کنید تا روح خانه‌تان را تقویت کنید. می‌توانید با یک کاغذ دیواری با تصویر گیاهان که بسیار چشمگیر است، دیوارها را تزئین کنید یا از لوازم جانبی برای به ارمغان آوردن طراوت فوری بهاری استفاده کنید. همین‌طور قادرید مبل‌های‌تان را با کوسن‌های رنگارنگ پر کنید و گوشه‌های تیره‌‌تر را با آباژورهای رنگین که با گل‌های پر زرق و برق تزئین شده‌اند، فضای دلچسب بهاری بدهید و فضا را روشن‌تر کنید. به‌کارگیری گلدان، کاغذ دیواری‌های رنگین و کوسن‌های مبلمان گل گلی با طیف رنگ‌های درخشان و روشن می‌تواند فضای داخلی خانه‌تان را کاملاً بهاری کند.

 

اتاق خواب آرامش‌بخش با پرده‌های بهاری
بهتر است پرده‌های تیره و سنگین زمستانی را کنار بگذارید و به ایده‌ پرده‌های روشن‌تر با رنگ‌های زیبا برای بهار تغییر دهید. با این کار نه تنها رنگی به طرح خود اضافه می‌کنید، بلکه اگر پنجره را باز بگذارید، پرده‌هایتان در نسیم جابه‌جا می‌شود و حسی تازه و مطبوع به اتاق‌تان می‌دهد. به این صورت فضایی رنگین خواهید داشت و نور بیشتری به دیزاین داخلی خواهید داد.

اتاق نشیمن با کاغذ دیواری
اگر چیزی درباره آب و هوای بهار بدانیم، این است که این آب و هوا همواره غیرقابل پیش‌بینی است. بنابراین، ایده‌های دکور بهاری باید لایه لایه، خوشایند و راحت باشند. برای دیزاین اتاق نشیمن می‌توانید پتوهای سنگین را کنار بگذارید و از بافت‌های زیبای سبک روی مبلمان استفاده کنید. از این‌رو مبلمان‌ها می‌توانند فضایی دنج، راحت و مدرن به اتاق نشیمن بدهند.

پر کردن شومینه با شاخ و برگ
اگر آتش روشن نمی‌کنید، شومینه شما می‌تواند از یک نقطه کانونی به یک چشم‌انداز زیبا تبدیل شود. راه‌حل آسان این است که آن را بهاری تغییر دهید، با شاخ و برگ یا گل‌های تازه و قرار دادن آثار هنری زیبا همچون تابلوهای بزرگ و کوچک رنگین بالای شومینه یا کاغذ دیواری خاصی که چشم‌ها را به خود جلب می‌کند.

مبلمان را دوباره مرتب کنید
در فصل بهار، متوجه می‌شوید که از یک فضای نشیمن با مفهوم باز بیشتر از یک فضای دنج استفاده خواهید کرد. اگر مبلمان اصلی اتاق مانند کاناپه را جابه جا نمی‌کنید، می‌توانید با میزهای کناری، صندلی‌های برجسته و کوسن‌های رنگین، دیزاینی جذاب به‌وجود آورید. چوب‌های سفید یا چوب‌هایی با رنگ‌های ملایم در کنار رنگ‌های دیوار پاستلی می‌تواند فوراً فضای تاریک داخلی را روشن‌تر کند.

با گل‌ها تازه شوید
گل‌های تازه مترادف با ایده‌های دکور بهاری است، اما اغلب ما استفاده از گل‌ها را برای چیدمان‌های رسمی در نظر می‌گیریم و دسته گل‌های روزمره که می‌توانند تصویری از فصل بهار را وارد خانه‌‌هایمان کنند، فراموش می‌کنیم. فقط چند گل تازه چیده شده می‌تواند حال و هوای فضای زندگی را تغییر دهد و آن را به خوشبینی بهاری بکشاند. با انتخاب شکوفه‌های رنگارنگ، فضای بیرون را وارد خانه کنید، چیدمان گل را فقط برای میز ناهارخوری در نظر نگیرید! کنار گل‌ها بنشینید و خود را با یک فنجان چای یا قهوه، به صبح بهاری دعوت کنید.

جستجو
آرشیو تاریخی