کدهای ضروری مد آقایان برای هماهنگی با بهار

با ترنـــــدهای پـرانرژی مردانـــه به میـهمانی بهار برویـد

راضیه خوئینی
مترجم

فصل بهار و دید و بازدیدهای نوروزی نزدیک است، پس با فهرستی از ملزومات مردانه، برای شیک‌پوشی در بهار آشنا شوید. برای پوشیدن این لباس‌ها مهم نیست که کدام‌یک را در کنار هم قرار دهید، در واقع آنها به‌راحتی با هر عنصری هماهنگی پیدا می‌کنند. تلفیقی از لباس‌های آینده‌نگر با کلاسیک‌هایی که هرگز از مد نخواهند افتاد، مجموعه‌ای ابدی از لباس‌های بهاری مردانه و بی‌عیب و نقص را شکل می‌دهد تا فقط انتخاب کنید. از پیراهن‌های کلاسیک با دکمه‌های روی یقه‌ و کلاه‌های فانتزی با طرح‌های شلوغ گرفته تا ادکلن‌های بهاری، از ضروریات برای شیک‌پوشی در فصل پیش‌روست.

 

انتخاب رایحه بهاری
عطرهای تند و گرم زمستانی با شکوفایی گل‌ها و زمانی که برگ‌ها مملو از شبنم می‌شود، دیگر مناسبتی ندارد. پس با یک رایحه جدید انرژی‌زا به میهمانی بهار بروید. در این زمینه برندهای مطرح عطرسازی، هزاران ادکلن خلاقانه و ماهرانه را به بازار عرضه کرده‌اند. از تازه‌واردهای هیجان‌انگیز تا کلاسیک‌های جاودانه جزو پرفروش‌ترین‌ها هستند. خوشبوترین ادکلن‌های مردانه در این فصل، سبک، تازه و معطر، نه خیلی تند و نه خیلی سنگین هستند. یک پرایمر ساده شامل نت‌های ابتدایی یا همان چیزی است که در ابتدا بو می‌کنید؛ یعنی اولین برداشت از بوی عطر. نت‌های میانی یا پایه پررنگ‌تر شده و آنچه که پس از استفاده روی پوست‌تان باقی می‌ماند، نت نهایی است. نت‌های میانی، معمولاً میوه‌ای یا گلی بوده و قلب عطر را تشکیل می‌دهد. در نهایت از درهم آمیختن ترکیبات دیگر با این رایحه، نت‌های بالایی و پایه، عطری یکپارچه ارائه می‌شود. عطر برخی برندهای مشهور با نت‌های مرکباتی مانند گریپ فروت، شکوفه پرتقال و مریم گلی آغاز شده و سپس پررنگ‌تر و نمکی‌تر شده و با رایحه چوبی به اتمام می‌رسد. برخی با رایحه‌ای شیرین و میوه‌ای شروع شده به رایحه چوبی، مردانه و ماندگار تبدیل می‌شود؛ عطرهایی پیچیده و امروزی که برای بهار مناسب‌ترند. برخی از پرفروش‌ترین‌ها برای این فصل با نت گریپ فروت، لیمو، فلفل صورتی، نعناع و جوز هندی شروعی مدهوش‌کننده داشته و به نت میانی: یاس، زنجبیل و چوب سدر رسیده و با رایحه پایانی کندر، چوب صندل، نعناع هندی و لابدانیوم به انتها می‌رسد. یکی دیگر از عطرهای پرطرفدار، با رایحه اولیه بهارنارنج، ترنج، لیمو، نارنگی و ماندارین، اسطوخودوس، رزماری و پرتقال تلخ شروع شده و به رایحه میانی شکوفه پرتقال آفریقایی، یاس، بهارنارنج و پتوس‌پروم می‌رسد. در انتهای عطر رایحه پایه عنبر، دانه آمبرت و گلپر به مشام می‌رسد؛ آنچه که شما را به یاد نسیم خنک بهاری و ساحل می‌اندازد.

 

کت‌های رسمی
یقه بلیزر

برای خرید کت‌های رسمی ساده یا راه‌راه، با یقه‌های بلیزری که در هر میهمانی و مراسم رسمی مناسب‌اند شک نکنید؛ زیرا می‌تواند یکی از ضروریات کمد شما باشد.

 

کیف‌های‌بنددار
کلاه پارچه‌ای و هودی

کیف‌های طرح‌دار با بند روی شانه، از محبوب‌های بهاری است.کلاه‌های پارچه‌ای لبه‌دار، با طرح‌های بهاری و فانتزی بیش از همیشه در این فصل همراه آقایان خواهد بود.ژاکت، کت یا کاپشن بهاره برای اوایل این فصل که سرما کاملاً از نفس نیفتاده، گزینه‌ای عالی است.هودی‌های زیپ‌دار با طرح و رنگ‌های مردانه دوباره برگشته‌ و آماده‌اند تا به نوروز و ایام عید رنگ ببخشند.

 

کتانی سفید

یک جفت کتانی سفید همیشه کاربرد دارد، بدون بند یا بنددار، ساق بلند یا کوتاه، حتی مدل‌های کلاسیک بندخور؛ در هر صورت حال‌وهوای تازه فوتبالی به ظاهرتان می‌بخشد و برای هر مردی راحتی و تناسب به ارمغان می‌آورد. بدون تردید کتانی‌ها این روزها به روند مدی تمام‌عیار تبدیل شده است و نیازی نیست که حتماً برای کلاس ورزشی از آنها استفاده کنید. آنها برای راحت بودن پاها در هر زمان بهترین گزینه‌اند. آنها را با شلوار جین گشاد یا راسته و هر مدل تیپ اسپرت به‌راحتی می‌توانید ست کنید.

 

پیراهن کلاسیک
راه‌راه دکمه‌خور
یک پیراهن راه‌راه آبی و سفید، دکمه‌‌خور تا بالای یقه، هرچند که قدیمی به نظر می‌رسد، ولی هیچ لباسی کاربردی‌تر و همه‌کاره‌تر از این مدل هنوز تولید نشده است.

 

جواهرات
با نگین رنگی
اکسسوری‌های رنگین مردانه مانند یک انگشتر حکاکی شده با نگین درشت به رنگ زمرد و یاقوت برای امسال روی مد است.

 

شلوار رنگی
شلواری از جنس ژاکارد مدل راسته، به رنگ سبز و طرح‌های شطرنجی و لوزی، انتخاب مناسبی است چون سرزندگی را نشان می‌دهد. هر از گاهی باید به شلوارهای جین استراحتی بدهید، پس چه چیزی بهتر از شلوار پارچه‌ای با پاچه‌های کمی گشاد و راسته. شلوار جین و کتان مثل همیشه روی مد خواهد ماند. شلوار جین آبی، از جنس فوق‌العاده نرم و سبک برای روزهایی که هوا گرم و آسمان صاف است، ظاهری به‌روز به شما می‌بخشد.

 

تماشای‌بهار از
پشت عینک دودی
با یک عینک دودی مدل گربه‌ای، علاوه بر اینکه می‌توانید از تماشای مناظر غرق در آفتاب لذت ببرید، تنها چیزی که برای پوشیدن و جذب انرژی لازم دارید یک تیشرت سفید ساده و شلوار جین است.

 

کت‌های اسپرت
کت‌های اسپرت پرجیب، از محبو‌ب‌ترین کت‌های مردانه به شمار می‌آید و با بهره بردن از رنگ‌های گیاهی کاملاً طبیعی، برای دستیابی به رنگ‌های غنی که با هر بار پوشیدن خوشرنگ‌تر می‌شود، محبوبیت بالایی در میان آقایان دارد.

 

کفش‌های یغور
کفش‌های راحتی کالج یا لوفر با زیره دندانه‌دار ضخیم و کفی‌های پرحجم باعث تقویت ظاهر شما می‌شود. ترند کفش‌های زمخت و یغور، قبل از اینکه به روندی خوب در مد تبدیل شود، در میان مردان بازنشسته رایج بود؛ اما اخیراً این مدل‌های پیرمردی/ سن بالایی، بیشتر مورد پسند جوانان قرار گرفته است. شاید از کفش‌های کتانی خسته شده‌اید و برای رفتن به میهمانی تمایل دارید که تیپی رسمی‌تر داشته باشید؛ پس کفش‌های چرم سیاه با مدل کلاسیک بهترین گزینه است.

 


تیشرتی
همچون بافت
تیشرت نخی دارای طرحی مانند بافتنی، با رنگ‌های ترکیبی شیری و زرد، شما را سرزنده‌تر و شاداب‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهد. این تیشرت اگرچه گرما برای شما به ارمغان نمی‌آورد، اما انتخابی مناسب است.

 


کت چرمی
اوایل فصل بهار که هنوز هوا معتدل است، یک کت چرمی مشکی کلاسیک (حتی چرم مصنوعی)، بالاترین انعطاف‌پذیری را برای تطابق با هر لباس دیگری دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی