دعای خوب سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در آستانه عید نوروز

خدایا! مردم ایران را عاقبت به خیر کن

سجاد انوشیروانی که همین چند هفته پیش به‌عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد یک دعای خوب برای همه مردم ایران می‌کند. او در آستانه سال نوی ایرانی می‌گوید: «آرزو می‌کنم تا همه مردم ایران عاقبت به خیر شوند.» انوشیروانی این را گفت و ادامه داد: «بهار نویدبخش تغییر، تحول و دگرگونی است. پایان یافتن زمستان و شکوفایی فصل رویش، جلوه‌ای زیبا از قدرت آفریدگار است و بر ماست تا قدر شکوه اعجازانگیز این طبیعتِ سحرانگیز را بدانیم و خود را برای تغییر و از نو ساختن آماده کنیم. من در ابتدا حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به محضر تمامی قهرمانان، ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و داوران تبریک عرض کرده و امیدوارم در سال 1402 روزهایی پرافتخار برای ورزش ایران و بخصوص وزنه‌برداری رقم بزنیم.»
آقا سجاد دوباره به شما تبریک می‌گوییم. حالا برای 4 سال رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هستید.
ابتدا باید تشکر کنم از همه کسانی که به من اعتماد کردند. امیدوارم بتوانم هر تلاشی که از دستم بر می‌آید را برای وزنه‌برداری که رشته مهجوری هست را فراهم کنم. هیچ فدراسیون دیگری در وزنه‌برداری جهان چنین ترکیبی از ستاره‌های پیشین خود را ندارد و اکنون ما امیدوار هستیم وزنه‌برداری ایران را پس از سال‌ها به روزهای اوج برگردانیم.
شما هنوز هم بر این عقیده هستید که ویرانه‌ای را به‌نام فدراسیون تحویل گرفتید؟
بدون شک. پس از بازنشستگی علی مرادی به‌عنوان سرپرست موقت وزنه‌برداری انتخاب شدم. از نظر امکانات و از نظر مالی یک ویرانه را تحویل گرفتم و این کاملاً عیان است. من قصد دارم این ورزش را به طور کامل از سطح پایه در مناطق بازسازی کنم و در این راستا 100 تجهیزات جدید وزنه‌برداری در حال حاضر به سراسر کشور ارسال شده است. تلاش می‌کنیم به جلو برویم و وزنه‌برداری را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.
شما تا همین حالا هم مسابقات زیادی را برگزار کردید، اردوهای مختلف و ...
در چند ماه گذشته افتخار سرپرستی را داشتم و همه می‌دانند وزنه‌برداری با چه شرایطی روبه‌رو است. در چند ماه گذشته با همت و اراده اعضای مجمع و همکارانم در فدراسیون که جای تقدیر فراوان دارد قدم‌های رو به جلو برداشتیم. توانستیم تمام اردوها را برگزار و اعزام‌های خارج از کشور را انجام دهیم. تلاش می‌کنیم وزنه‌برداری روی ریل توسعه و پیشرفت قرار بگیرد.
 اما استان‌ها هنوز خیلی مشکل دارند، این طور نیست؟
با حضور در استان‌ها از نزدیک شاهد مشکلات آنها بودیم و مطمئن باشید به‌دنبال توانمندی آنها خواهیم بود و این را استارت زدیم. اعتباراتی را برای تجهیز استان‌ها به‌نام وزنه‌برداری اخذ کرده‌ایم. ما برای خرید تجهیزات خارجی بسیار مشکل داریم از این‌رو اعتباراتی‌ها هم برای آن اخذ کرده‌ایم. تمام اقداماتی که ما در نظر داریم باید تداوم داشته باشد تا اعتمادی که از فدراسیون وزنه‌برداری و از ما وجود دارد را برآورده کنیم. وزنه‌برداری نیز بتواند روزهای خوب گذشته خود را تکرار کند.
آقای انوشیروانی یک سؤال می‌پرسیم. چرا تیم نوجوانان ایران به آلبانی اعزام نشد؟
این مسأله دلایل سیاسی و امنیتی داشت، آن‌هم به خاطر حضور منافقین در این کشور است. متأسفانه آنها در جریان برگزاری مسابقات مشکلاتی را به وجود می‌آورند که به همین خاطر از وزارت امور خارجه استعلام گرفته‌ایم و منتظر پاسخ این وزارتخانه هستیم.
می‌خواهیم کمی از فضای وزنه‌برداری و انتخابات خارج شویم. سال نو نزدیک است. سال 1402 سال خرگوش است. نظر شما در این باره چیست؟
سال خرگوش را به تمام ملت ایران تبریک می‌گویم و از مردم عزیزمان تقاضا دارم دعای خیر برای فرزندان خودشان داشته باشند.
 لحظه تحویل سال کنار چه کسانی هستید؟
لحظه سال تحویل معمولاً در کنار همسر و دخترم هستم و نخستین عیدی را به همسر و دخترم خواهم داد.
چه آرزویی در سال 1402 دارید؟
دعایم عاقبت به خیری و سلامتی برای خانواده‌ام و همه مردم ایران است. مردم ایران، مردم خوبی هستند و لایق بهترین‌ها. امیدوارم که در سال جدید اتفاقات خوبی را تجربه کنند.
 برای ورزش ایران در سال جدید چه آرزویی دارید؟
عضو خانواده وزنه‌برداری هستم و از خدا می‌خواهم که از لحاظ ورزشی سال1402 با موفقیت همراه باشد. با توجه به این که سال آینده المپیک را در پیش داریم امیدوارم بتوانیم در سال جدید نتایج خوبی را در بر داشته باشیم و بیشترین سهمیه‌ها را برای حضور در این تورنمنت مهم بگیریم. ما باید یک جوانگرایی خوب داشته باشیم تا برای المپیک بعدی دست‌مان حسابی پر باشد.
 شیرین‌ترین خاطره شما از نوروز چیست؟
بهترین عیدم این است که در کنار خانواده‌ام باشم و دور هم جمع شویم و به هم تبریک بگوییم. واقعاً هیچ چیزی مثل بودن کنار خانواده آدم را خوشحال نمی‌کند. آرزو می‌کنم همه مردم ایران بهترین اتفاق‌های زندگی‌شان در کنار خانواده‌شان رقم بخورد. امیدوارم همیشه سلامت باشند و به قول معروف تن‌شان به ناز طبیبان نیازمند مباد.
 اگر قرار باشد به وزنه‌برداران عیدی بدهید چه چیزی می‌دهید؟
من و کادری که داریم تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا شرایطی را فراهم کنیم که نه فقط در عید نوروز، بلکه همه روزها را به عید وزنه‌برداران تبدیل کنیم. به امید خدا برنامه‌های زیادی داریم. ما برای نخستین بار در تاریخ وزنه‌برداری توانستیم اسپانسر جذب کنیم و به امید خدا این تعامل در سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت. کمپ تیم‌های ملی را داریم بازسازی می‌کنیم. باور کنید آخرین بار من و بهداد روی همین تخته‌ها تمرین کرده بودیم. کار بازسازی بزودی تمام می‌شود. اینجا یک حالت هتلینگ خواهد داشت تا دیگر دغدغه وزنه‌بردار ما و خانواده‌اش اقامت و اردوی تیم ملی نباشد. فضای بالای خوابگاه را هم به محلی برای تفریح ملی‌پوشان تبدیل خواهیم کرد. ما یک زمین هزار متری در همان مجموعه آزادی گرفته‌ایم که بزودی ساخت و ساز دفتر مدیریت را در آنجا آغاز می‌کنیم. می‌خواهیم کلاً آن فضا در اختیار وزنه‌برداران باشد و ساختمان اداری و مدیریت یک جای دیگر باشد. برنامه‌های زیادی داریم که با توکل بر خدا همه آنها را انجام خواهیم داد. فقط یک چیز بگویم که لیاقت این خانواده خیلی بیشتر از اینهاست. من، بهداد، حاج حسین رضازاده کوروش باقری و ... همه خاک‌خورده‌های این رشته هستیم و می‌دانیم درد چیست.
راستی به‌عنوان سؤال آخر از حسین رضازاده حرف زدید. خیلی‌ها شایعه کرده‌اند که رابطه ایشان با فدراسیون خوب نیست؟
خیلی‌ها می‌خواستند چوب لای چرخ بگذارند و طوری نشان بدهند که اختلاف وجود دارد اما حاج‌حسین عزیز همه ماست و تاج سر ما، خلاص!
جستجو
آرشیو تاریخی