با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

بهره‌برداری از ۷۲ طرح‌ عمرانی راه و شهرسازی در هرمزگان

طی سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان، روز گذشته ۷۲ طرح‌ عمرانی حوزه راه و شهرسازی در این استان به بهره‌برداری رسید .
به گزارش ایرنا، در این مراسم علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی هم حضور داشتند. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر به هرمزگان و در مراسم بهره‌برداری از 800 واحد مسکونی مهر به ارزش یکهزار و ۱۶۷ میلیارد ریال گفت: با همت استاندار هرمزگان، طرح نهضت ملی مسکن در این استان با پیشرفت خوبی همراه بوده است.
وی افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن در هرمزگان، چند طرح توسعه‌ای در حوزه مسکن داریم و مشکلات حوزه مسکن این استان با تشکیل شورای مسکن، بررسی و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: حدود یکهزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راهداری داریم، چراکه هرمزگان راه‌های اصلی و فرعی زیادی دارد و این اعتبار برای راه‌های روستایی، اصلاح و روکش معابر، رفع نقاط خطر و روشنایی راه‌ها درنظر گرفته شده است.
افتتاح ۱۰ طرح دریایی به ارزش ۴۲ هزار میلیارد ریال
روز گذشته ۱۰ طرح دریایی و بندری به ارزش ۴۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر شهید رجایی هرمزگان افتتاح شد. این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۶ پروژه  به ارزش ۱۹ هزار و ۳۲ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال و بهره‌برداری از تجهیزات یک پروژه به ارزش ۲ هزار و ۱۹۰میلیارد ریال بود.
در سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان، همچنین فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل سه پست اسکله و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه که با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی بندرسازی و سازه‌های دریایی ایجاد شده است،افتتاح شد. درحال حاضر ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی، 6 میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر)در سال است که با بهره‌برداری از فاز سوم طرح توسعه بندر، این ظرفیت به 8 میلیون TEU در سال افزایش می‌یابد.در سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان، همچنین ساختمان مرجع دریایی و بخش جدید فاز سوم بندر شهید رجایی به همراه دو دستگاه مکنده در این بندر افتتاح شد. بخش کنترل ترافیک و امداد نجات دریایی کشور در این ساختمان مستقر و بیشتر تجهیزات مدرن آن، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و اجرا شده است.در این سفر همچنین از ۲۵ کیلومتر کریدور بزرگراهی جنوب کشور در محدوده بندرخمیر به بندرلنگه با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد البته  این کریدور باید برای دسترسی ایمن‌تر مردم، تجار و صنایع مستقر در این منطقه به زیرساخت‌های حمل و نقلی، با احداث خط ریلی تکمیل شود.
جستجو
آرشیو تاریخی