نگاهی به بازی ایران-عراق در جام ملت‌های جوانان آسیا

مسیر جاکارتا از تاشکند می‌گذرد

امیررضا همایون
خبر‌نگار

تیم ملی فوتبال جوانان ایران روزهای متفاوتی را در مرحله گروهی جام ملت‌های زیر 20 سال آسیا سپری کرد. شاگردان صمد مرفاوی در اولین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تک گل حزباوی و البته یک نمایش خوب موفق شدند مقابل قطر به پیروزی برسند. آنها البته در بازی دوم عملکرد نسبتاً خوبی داشتند و مقابل کانگوروها با نتیجه 3 بر 2 شکست خوردند تا کارشان برای قطعی کردن صعود به مرحله حذفی به روز آخر و بازی مقابل ویتنام برسد؛ مسابقه‌ای که برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها با برتری قاطع جوانان ایران به پایان رسید و آنها موفق شدند بالاتر از استرالیا در صدر جدول رده‌بندی گروه B این مسابقات به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند تا ویتنام هم که پیش از این عملکرد خوبی ارائه داده بود حذف شده بزرگ مرحله گروهی لقب بگیرد.
 
مانند ویتنام باش و صعود کن
مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های زیر 20 سال آسیا برای ایران یک مصاف حساس تدارک دیده است. تیم ایران باید طبق برنامه از پیش تعیین شده در این مرحله به مصاف تیم ملی جوانان عراق که موفق شد با کسب 4 امتیاز از سه مسابقه در رتبه دوم گروه A قرار بگیرد، برود. رقابتی که به نوعی حساس‌ترین نبرد سال فوتبال جوانان ایران است، زیرا هر تیمی که از این مرحله عبور کند و به مرحله نیمه نهایی برسد صاحب سهمیه جام جهانی جوانان 2023 که خرداد ماه 1402 به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود، خواهد شد. به همین خاطر است که می‌گوییم این بازی، بازی سال تیم ملی جوانان ایران است و به نظر می‌رسد شاگردان صمد مرفاوی اگر نمایش خودشان در بازی با ویتنام را تکرار کنند کار سختی برای صعود به مرحله نیمه نهایی و رسیدن به یکی از چهار سهمیه قاره آسیا در جام جهانی جوانان 2023 نداشته باشند. به نوعی می‌توان گفت مسیر صعود به جاکارتا از تاشکند و بازی با عراق می‌گذرد.
 
 مرفاوی: سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا وارد مسابقه شویم
صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران پیش از بازی تیمش مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های جوانان آسیا گفت: «این بازی به‌دلیل حذفی بودن حساسیت خاص خودش را دارد. در دور مقدماتی که آن را با صعود گذراندیم، واقعاً در گروه خیلی سختی قرار داشتیم. خدا را شکر توانستیم از این گروه به‌عنوان تیم اول صعود کنیم. بازی امروز هم برای ما و هم برای عراق خیلی سخت است و حساسیت خاص خودش را دارد. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا وارد این بازی شویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی