با واردات از رومانی و استرالیا در هفته جاری

قیمت گوشت قرمز نزولی می‌شود

 این روزها بسیاری از مردم از قیمت بالای گوشت قرمز گلایه‌مندند و با وجود برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه واردات گوشت منجمد و گوشت گرم، همچنان این بازار متلاطم است. چندی پیش پیدا شدن یک مورد جنون گاوی در برزیل، سبب توقف واردات گوشت از این کشور شد و سازمان دامپزشکی ضمن اطمینان دادن به مردم بابت سلامت همه گوشت‌های برزیلی موجود در بازار، یادآور شد که این توقف واردات تا زمان برطرف شدن هرگونه شبهه درباره وجود بیماری احتمالی در برزیل، ادامه خواهد یافت.
همین موضوع برخی را نگران کرد که شاید التهاب بازار گوشت را بیشتر کند. با توجه به نزدیک شدن به نوروز و بویژه همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، برنامه‌های مختلفی برای تنظیم بازار این کالای اساسی سبد خانوار اجرا شد که از جمله آنها می‌توان به افزایش تعداد کشورها که از آنها گوشت قرمز وارد کشور می‌شود اشاره کرد.
در این باره، رئیس انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از هفته جاری گوشت باکیفیت و تازه از کشورهای رومانی و استرالیا در حجم مطلوب وارد کشور می‌شود.
به گزارش تسنیم، فرهاد آگاهی اظهار داشت: در پی توافقات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، واردکنندگان جدید و باسابقه برای حل مشکل گرانی گوشت و کمک به تنظیم بازار، علاوه بر واردات گوشت از مبادی روسیه، قزاقستان و مغولستان، اقدام به واردات گوشت باکیفیت و تازه از کشورهای رومانی و استرالیا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت گوسفندی کرده‌اند.
وی افزود: محموله‌های گوشت باکیفیت از طریق هواپیما و تریلی‌های مجهز یخچال‌دار به صورت برنامه‌ریزی شده، از هفته جاری وارد کشور شده و بسرعت در بازار توزیع می‌شود. رئیس انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی یادآورشد: واردات گوشت قرمز تا سه ماه آینده و تا زمانی که قیمت این محصول به تعادل برسد و منطقی شود، ادامه خواهد یافت.
جستجو
آرشیو تاریخی