هشدار پلیس درباره کلاهبرداری در پوشش آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به مسافران نوروزی توصیه کرد که برای انجام مسافرت و تهیه بلیت به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، مراجعه کنند.
به گزارش سایت پلیس، سرهنگ محمد شریفی در این باره گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و شروع تعطیلات نوروزی برخی شهروندان از هم‌اکنون برای مسافرت‌های نوروزی برنامه‌ریزی کرده‌اند و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی اقدام به تهیه بلیت می‌کنند. به همین منظور افراد سودجو و کلاهبردار از این موقعیت سوءاستفاده کرده و برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود ابتدا دفتری را در سطح شهر اجاره، سپس با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن همراه شهروندان، چاپ آگهی در مطبوعات و یا پخش آگهی در سطح شهر اقدام به تبلیغات فریبنده می‌کنند.
سرهنگ شریفی افزود: این افراد شیاد در خصوص اعزام مسافران و گردشگران در ایام نوروز به شهرها و کشورهای مختلف از طریق تورهای گردشگری فعالیت می‌کنند که شهروندان پس از ثبت نام و پرداخت وجه برای تهیه بلیت اقدام و هنگام سررسید پرواز پس از مراجعه به فرودگاه، به جعلی بودن بلیت‌ها پی برده و سپس متوجه می‌شوند که شرکت مذکور تعطیل و متهمان متواری شده‌اند.
وی تأکید کرد: شهروندان از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات فریبنده مدعی اجرای تور با هزینه‌های پایین هستند بپرهیزند و به آگهی‌هایی که در فضای مجازی، روزنامه‌های کثیرالانتشار، سطح شهر و یا معابر عمومی در خصوص اعزام گردشگر به خارج از کشور توسط تورهای گردشگری (علی الخصوص در ایام تعطیلات نوروز) مشاهده می‌کنند، اعتماد نکنند.
سرهنگ شریفی گفت: برای اخذ ویزا شخصاً با ارائه گذرنامه به سفارتخانه‌ها مراجعه کنید و از دادن مدارک به افراد ناشناس یا افرادی که خود را نماینده آژانس‌ها معرفی می‌کنند  یا شرکت‌ها و آژانس‌های غیر معتبر خودداری کنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی