رئیس جمهور در مراسم واگذاری ۲۳هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره):

همه نهادهای انقلابی بسیج شده‌اند تا با همکاری دولت مشکل مسکن را حل کنند

۲۳هزار واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) روز گذشته در آیینی با حضور رئیس‌جمهور به متقاضیان تحویل داده شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، این خانه‌ها در استان‌ها به صورت ویدیوکنفرانس به خانوارهای تحت پوشش اعطا شد. در تهران نیز دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به صورت نمادین کلید 3منزل مسکونی را به متقاضیان اعطا کرد.
رئیس جمهور در این مراسم با قدردانی از مسئولان کمیته امداد، اظهار داشت: امروز همه نهادهای انقلابی توان خود را بسیج کرده‌اند تا با همکاری با دولت، مشکل مسکن را به عنوان اصلی‌ترین بخش سبد هزینه‌های خانوار، رفع کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را یکی از جلوه‌های زیبای این همکاری توصیف و تصریح کرد: نهادهای انقلاب با همکاری دولت و با محوریت کمیته امداد تلاش می‌کنند که لبخند را بر لب خانواده‌های فاقد مسکن بنشانند.
آیت‌الله رئیسی هدفگذاری کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برای رفع کامل نیاز مسکن مددجویان روستایی تا پایان سال آینده را بسیار مهم و ارزنده توصیف کرد و گفت: دولت نیز در این راستا همه مساعدت‌های لازم از جمله در زمینه ارائه تسهیلات و واگذاری زمین را صورت خواهد داد.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکل مسکن به عنوان نیاز ضروری مردم، تصریح کرد: برنامه ساخت ۴میلیون مسکن در ۴سال، یک شعار یا نظر شخصی نیست، بلکه ناظر به شرایط و نیاز موجود در کشور و همچنین تکلیف قانونی است که در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و تبعات آن امروز به صورت انباشت تقاضا بروز یافته است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مصمم به حل مشکل مسکن به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم است، تصریح کرد: تکمیل و واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به نیازمندان نشان داد با استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی، برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال قابل تحقق است.
دکتر رئیسی تأکید کرد: امروز همه نهادهای انقلابی و دولت یک آهنگ دارند و آن خدمتگزاری به مردم و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات کشور است.

 تکمیل و افتتاح 10 هزار واحد مسکونی دیگر، تا پایان سال
در این مراسم، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، گزارشی از ساخت و تکمیل خانه‌های مسکن مهر، مسکن مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی به رئیس‌جمهور ارائه کرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحویل مسکن مهر به متقاضیان با یادآوری اینکه تاکنون ۱۰ هزار واحد از این خانه‌ها توسط رئیس‌جمهور به مالکان ارائه شده، گفت: ۱۰ هزار واحد دیگر هم تا پایان سال افتتاح می‌شود و ۵ هزار واحد نیز در سایر شهرها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. هدفگذاری شده تا بر اساس توافقی که با کمیته امداد داریم، بخشی از واحدهای مسکونی را تحویل مددجویان بدهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی