تولید سمعک دیجیتال هوشمند در کشور

در دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سمعک دیجیتال هوشمند که آماده تولید انبوه و عرضه به بازار است، رونمایی شد. تولیدکننده این سمعک، شرکت فن آذرخش است که در سال ۱۳۶۵ باهدف حمایت از افراد دارای مشکلات شنوایی تأسیس شده و در زمینه تولید سمعک‌های آنالوگ و دیجیتال فعالیت دارد.
اکبر مکی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فن آذرخش با اشاره به رونمایی از سمعک هوشمند تولیدی این شرکت با نام تجاری پارس تک گفت: این سمعک با حمایت و حضور جمعی از اساتید رشته شنوایی شناسی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور و متخصصان ادیولوژی و مسئولان محترم وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی شد.
 مکی با بیان اینکه تکنولوژی ساخت سمعک برای کم‌شنوایان فقط در اختیار چند کشور اروپایی و آمریکا شمالی است واردات سمعک و تجهیزات شنوایی برای کشور بسیار ارزبر است و البته واردات این کالا مشمول ارز حمایتی است. تولید سمعک در ایران با استقبال و بازخورد فوق‌العاده کادر درمان، کاربران سمعک و مسئولین اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی مواجه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی