فریز کردن نمونه‌های بافت انسانی با دستگاه «کرایوستات» ایران‌ساخت

 متخصصان شرکت دانش‌بنیان "دید سبز" موفق به ساخت دستگاه کرایوستات با قابلیت فریز کردن نمونه‌های بافت انسانی و برش میکروسکوپی آنها شدند که در تشخیص فوری ضایعات به پزشکان متخصص کمک می‌کند. دستگاه کرایوستات همچنین امکان برش انجمادی را فراهم می‌کند که در مطالعات ایمونوفلورسانس و ایمونوشیمی آنزیمی مفید است. کاربرد دیگر این دستگاه در رنگ‌آمیزی برخی کربوهیدرات‌ها و لیپیدهای موجود در بافت است.

 تقی هنرزاد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به فعالیت‌های شرکت در طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی خصوصاً تجهیزات پاتولوژی گفت: شرکت دید سبز در سال 1375 با هدف طراحی و تولید دستگاه‌های آزمایشگاهی پزشکی در شهرستان ارومیه آغاز به کار کرد. با توجه به اهداف تعریف شده شرکت، ابتدا دستگاه آماده سازی بافت (Tissue Processor) در اوایل سال 1376 طراحی و تولید شد و پس از گذراندن مراحل اخذ تأیید تولید انبوه آن آغاز شد. با توجه به اهداف بلند مدت شرکت در طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی خصوصاً تجهیزات پاتولوژی در مدت‌زمان کوتاهی این شرکت طراحی و تولید سایر محصولات پاتولوژی را در برنامه توسعه خود قرار داد و به تدریج محصولاتی از قبیل مدل‌های پیشرفته‌تر دستگاه آماده سازی بافت، دستگاه میکروتوم (ROTARY MICROTOME)، دستگاه دیسپنسر پلاس (PARAFFIN DISPENSER PLUS)، دستگاه تیشوفلوت (TISSUE FLOAT)، دستگاه هات پلیت (HOT PLATE) و دستگاه کولد پلیت (COLD PLATE) را تولید کرد.

 شرکت هم‌زمان با توسعه و تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی خود اقدام به توسعه و تجهیز خود از حیث نیروی انسانی متخصص و ماشین‌آلات و تجهیزات کرده به‌طوری‌که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین شرکت‌های طراحی و تولیدکننده کامل تجهیزات پاتولوژی در کشور ایران به شمار می‌آید.

تولید دستگاه کرایوستات در دنیا، انقلابی در صنعت پاتولوژی بوده و تأثیر قابل توجهی در تشخیص و درمان زودهنگام و به‌موقع بیماری‌ها داشته است، خوشحالیم که موفق شدیم دستگاه کرایوستات را هم با پیشرفته‌ترین ابزار و تکنولوژی روز دنیا باکیفیت بالا به‌صورت کاملاً داخلی به مصرف‌کنندگان ارائه کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی