یازدهمین دوره نمایشگاه «ایران ساخت» برگزار می‌شود

    به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی و کاهش وابستگی آزمایشگاه‌ها به تجهیزات و مواد وارداتی، نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت 12 تا 15 دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
    جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از سال 1392 تاکنون نسبت به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت اقدام کرده است. هدف از برپایی این نمایشگاه، کاهش وابستگی آزمایشگاه‌ها به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین ارتقای توانمندی تولید کنندگان داخلی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت و تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است.
    نهادینه‌شدن فرهنگ حمایت از تولید داخل و جهت‌دهی به بخش دولتی برای خرید از محصولات ساخت ایران، افزایش اشتغال متخصصان، افزایش حجم فروش، افزایش توان صادرات، تأمین زیرساخت‌های آزمایشگاهی موردنیاز دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و تقویت توان آزمایشی و پژوهشی و توان‌افزایی شرکت‌های داخلی از جمله تأثیرات مثبتی است که این نمایشگاه بر جای می‌گذارد.
    به گفته او، یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» در 14 بخش موضوعی به‌منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت برگزار می‌شود. «نفت و پتروشیمی»، «برق»، «الکترونیک و نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک»، «شیمی و متالورژی»، «کشاورزی و محیط‌زیست»، «فیزیک پایه»، «تجهیزات عمومی آزمایشگاهی»، «مواد آزمایشگاهی»، «مهندسی پزشکی و زیست مواد»، «تجهیزات آزمون صنعتی»، «خدمات کالیبراسیون» و «تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس» محورهای برگزاری این رویداد است.
    همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم از 40 تا 10 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد. البته این حمایت‌ها مشمول شرکت‌هایی خواهد شد که به‌صورت فیزیکی در نمایشگاه حضور دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی