صادرات دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی به ده‌ها کشور از پارک فناوری پردیس

«شرکت کاوندیش سیستم» از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس از جمله شرکت‌هایی است که در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی سابقه طولانی داشته و از مؤسسان اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بوده است.
حمیدرضا کاویانی مدیرعامل شرکت کاوندیش سیستم از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس و صادرکننده برتر سال 1402 با اشاره به روش‌های مختلف صادرات محصولات فناورانه گفت: یکی از مهم‌ترین مراحل صادرات تجهیزات پزشکی، ایجاد اعتماد در بین خریداران از طریق ارائه اطلاعات و حمایت‌های فنی است.
تولید دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی مطابق با استانداردهای جهانی، اصلی‌ترین محصول صادراتی ماست که کاربرد اصلی دستگاه در اتاق عمل است که با استفاده از اثرات حرارتی جریان‌های فرکانس بالا امکان برش و انعقاد بافت‌ها و توقف خونریزی در جراحی را فراهم می‌کند و امروزه یکی از دستگاه‌های ضروری اتاق عمل به‌حساب می‌آید. ورود به بازارهای بین‌المللی را از اهداف اولیه شرکت است و پس از تولید محصول و اخذ مجوز وزارت بهداشت و ارزیابی‌های کلینیکی، دستگاه جراحی الکتریکی در بیمارستان‌های کشور مورداستفاده قرار گرفت و باتوجه‌به کیفیت بالای خود توانست جای محصولات مشابه خارجی را بگیرد.
برای صادرات محصول باید علاوه بر گواهینامه‌های بین‌المللی و تست‌های فنی لازم، گفتگوی حرفه‌ای تجاری هم موردتوجه قرار گیرد. خصوصاً در حوزه تجهیزات پزشکی که کشور ما در سطح جهان در ابتدای راه قرار دارد و در مقایسه با کشورهای دیگر، به‌تازگی در این مسیر گام برداشته است. باتجربه‌ای که از فروش محصول در داخل کشور به دست آمد، به دنبال صادرات محصول خود رفتیم. دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی و خصوصاً نشان CE (نشان رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا) از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که برای صادرات انجام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی