بسیاری از فناوری‌های ساخت داخل برآمده از نمایشگاه ایران ساخت است

       مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مختلف صنعتی، نیمه صنعتی و آزمایشگاهی با اشاره به تأثیر بالای نمایشگاه ایران ساخت در فروش تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی تولید داخل اظهار داشت: بسیاری از فناوری‌ها و محصولات ساخت داخل برآمده از نمایشگاه ساخت‌ایران است که این مهم در پایگاه داده‌های علمی هم قابل رصد و پیگیری است؛ به‌طوری که حتی در مقالات و تولیدات علمی معتبر هم ردپای پررنگ تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران را می‌بینیم.
       سید علی سجادی، مدیرعامل شرکت فناوری دارویی «درسا به ساز» خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان فناوری دارویی «درسا به ساز» (درساتک) در امر آموزش، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و سیستم‌های مختلف آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی فعالیت می‌کند. توانایی این شرکت در به‌کارگیری فلز، شیشه و پلیمر است و تولید تجهیزاتی همچون رآکتورهای شیمیایی، اسپری درایر (خشک‌کن پاششی)، فریز درایر (خشک‌کن سرمایشی)، اکسترودر - اسفرونایزر، جت میل و... را در دستور کار خود دارد.
       دستگاه فریز درایر آزمایشگاهی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در نمایشگاه ایران‌ساخت است. با فریز درایر می‌توان مواد حساس به حرارت را بدون آسیب رساندن به ساختار فیزیکی در دمای پایین خشک کرد. این روش یک فرایند استاندارد برای تثبیت، نگه‌داری یا افزایش ماندگاری محصولات دارویی، شیمیایی، غذایی، نانو و همچنین مواد بیولوژیکی اعم از پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویروس‌ها و باکتری است.
       وی در خصوص نقشی که نمایشگاه ایران‌ساخت بر فروش محصول شرکت داشته است، توضیح داد: نمایشگاه خصوصاً در سال‌های ابتدایی نقش مهمی در فروش ما داشت و به همین دلیل ما هر سال به دنبال توسعه محصولمان بودیم؛ اما کاهشی شدن تقاضا باعث شد تا به‌جای توسعه محصول رویکرد توسعه بازار را در دستور کار خود قرار دهیم و همان محصولاتی که پیش‌تر ساخته بودیم و در نمایشگاه‌های قبلی ارائه شده بود را به بازارهای دیگر عرضه کنیم؛ بنابراین، نمایشگاه ایران‌ساخت در ادوار اولیه‌اش ازاین‌جهت که توسعه محصول را به یکی وظایف ما تبدیل کرده بود، برای ما مغتنم بود. خود را مدیون نمایشگاه ایران ساخت می‌دانیم.
جستجو
آرشیو تاریخی