جذب و اثربخشی بالاتر مکمل‌ها با فناوری نانولیپوزومال

    متخصصان شرکت دانش‌بنیان «فناوران وندافارمد» با تولید مکمل‌های تغذیه‌ای با استفاده از فناوری نانولیپوزومال، جذب و اثربخش این فرآورده‌ها را ارتقا دادند.
    فرناز میرزازاده، مدیرعامل شرکت با اشاره به تولید فرآورده‌های دارویی و مکمل اظهار داشت: از محصولات دانش‌بنیان این شرکت می‌توان به تولید فراورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه لیپوزومال از جمله قطره آهن هموزوم، ویتامین د لیپوزومال و ایمونوزوم اشاره کرد.
    هم‌اکنون بیش از 30 نفر از نیروهای متخصص و توانمند کشور در این شرکت فناور، فعالیت دارند و فناوری تولید محصولات نانولیپوزومال و سوکرولیپوزومال خوراکی را برای اولین بار در ایران بومی‌سازی کرده‌اند. با این فناوری کشور عزیزمان ایران در جمع پنج کشور دارنده این فناوری قرار گرفته است. نانوذرات لیپوزومال به عنوان حامل‌های مواد مؤثره دارویی و تغذیه‌ای کاربرد داشته و باعث افزایش پاسخ بیماران به درمان و کاهش عوارض جانبی داروها در درمان بیمای‌های صعب‌العلاج می‌شوند.
    شربت بونیزوم و هموزوم پلاس به عنوان محصولات جدید ما هستند. این محصولات دارای مجوز از سازمان غذا و دارو ایران هستند. شربت بنیزوم حاوی سوکرولیپوزوم‌های کلسیم و ویتامین دی است. کلسیم فراوان‌ترین ماده معدنی در بدن بوده و نقش اساسی در سلامت دندان‌ها، استخوان‌ها، ناخن‌ها، عضلات و عملکرد قلب و عروق دارد. مادامی که کودکان رشد می‌کنند، کلسیم به رشد استخوان‌های آنها کمک می‌کند. ویتامین دی یک مکمل تغذیه‌ای است که برای رفع کمبود ویتامین و تأمین نیاز روزانه افراد در سنین مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویتامین دی برای رشد طبیعی استخوان‌ها و افزایش جذب کلسیم نقش اساسی دارد.
    این مکمل خوراکی (شربت هموزوم پلاس) حاوی آهن، فولیک اسید و ویتامین B12 به‌صورت ذرات سوکرولیپوزومال است. این محصول برای درمان کم‌خونی فقر آهن در کودکان و بزرگسالان به کار می‌رود. یک نکته قابل‌اهمیت اینکه این محصول باعث تغییر رنگ دندان‌ها نمی‌شود، این فرمولاسیون شامل ذراتی است که حاوی نانولیپوزوم‌هایی از جنس لسیتین آفتابگردان با ابعاد کمتر از 100 نانومتر بوده.
     محصولات تولیدی شرکت، تنها محصولات بازار داخل هستند که تمام مواد مؤثره آن به‌صورت سوکرولیپوزومال بوده و کاملاً ساخت داخل هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی