با تولید محصولی دانش‌بنیان؛لوله‌کشی گاز به مناطق کمتر برخوردار آسان می‌شود

    یکی از دلایل عمده بروز برخی کاستی‌ها در حوزه لوله‌کشی گاز در مناطق کمتر برخوردار و دورافتاده، اجرای سیستم لوله‌کشی به روش‌های سنتی است. یک شرکت دانش‌بنیان با راه‌اندازی خط تولید لوله‌های فلکسیبل استیل باعث سهولت گازکشی به مناطق روستایی شده و تمامی استانداردهای این محصول را نیز اخذ کرده است.
    بابک کاویانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت ما دو محصول دانش‌بنیان داریم، یکی از آنها لوله‌های فلکسیبل است که خط تولید کامل آن را برای نخستین‌بار در ایران راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر با چندین خط و دستگاه کار می‌کند و سفارش خارجی در حال ساخت نیز داریم.
    محصول دوم ما لرزه‌گیرهای تبرید است، این محصول که برای اولین‌بار در کشور ساخته می‌شود، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. ازجمله اینکه در این لرزه‌گیرها از جوش آرگون استفاده می‌شود و لوله استیل را مستقیماً به مس جوشکاری کرده‌ایم. جوشکاری این دو به یکدیگر شرایط خاص خود را دارد، کمااینکه دمای ذوب آنها متفاوت است و باید تحت شرایط خاصی انجام شود. جوشی که توسط آرگون انجام می‌شود، بسیار باکیفیت است و در سیستم‌های نبرید صنعتی و خانگی عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.
    محصولات ما برای اولین‌بار در کشور تولید شده و ما نیز جزو اولین کسانی بودیم که وارد این بخش از فعالیت شدیم. برای همین بسیار مهم بود که توانستیم این دستگاه‌ها و محصولات را بسازیم و بومی‌سازی کرده و کشور را بی‌نیاز کنیم. در حال حاضر در تمامی کشور و استان‌ها نمایندگی داریم و محصول مورداستفاده، ۶۰ درصد بازار را پشتیبانی می‌کند و در واقع یک محصول ایرانی به مصرف می‌رسد. مشتریان نیز از این موضوع رضایت دارند و طبق نظرسنجی صورت‌گرفته بین مشتریان و مصرف‌کنندگان، بالای ۹۰ درصد رضایتمندی داریم. همچنین درباره اشتغال‌زایی شرکت باید بگویم که در حال حاضر ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار داریم.
    «لوله‌های فلکسیبل استیل در بخش گاز، لوله‌کشی در مناطق روستایی و به‌طورکلی مناطقی را که سیستم لوله‌کشی با روش‌های سنتی دارند، آسان‌تر می‌کند. تمامی استانداردهای این محصول اخذ شده و با شرکت ملی گاز نیز نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا این خدمت را ارائه دهیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی