کمپرسورهای سانتریفیوژ «ایران ساخت » در بازار روسیه و بلاروس

    شرکت دانش‌بنیان «هوایار» موفق به تولید کمپرسور سانتریفیوژ شده است که بازدهی بالاتر و درعین‌حال فونداسیون سبک‌تر و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری دارد و توانسته به بازارهای صنعتی روسیه و بلاروس راه یابد. کمپرسورهای سانتریفیوژ از محصولات پرفروش شرکت هوایار از مجموعه‌‌های دانش‌بنیان پیشگام در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته است که بازار صادراتی خوبی هم دارد.
    این شرکت در زمینه تولید کمپرسورهای سانتریفیوژ با توان 450 کیلووات تا 1 مگاوات فعالیت دارد که در سه و چهار طبقه امکان تولید فشارهای 5.5 تا 13 بار را دارند و ظرفیت هوای ورودی آنها از 3000 تا 10000 نرمال متر مکعب بر ساعت است.
از دیگر ویژگی‌های کمپرسورهای تولیدی این شرکت، امکان فشرده‌سازی هوا تا فشار موردنظر در محدوده دبی وسیعی است، به‌طوری‌که نسبت TURN DOWN برای کمپرسورهای تولیدی هوایار بین 20 تا 35 درصد است.
    برخی از نوآوری‌هایی که باعث ایجاد پیچیدگی فناوری تولید کمپرسور سانتریفیوژ هوایار و دانش‌بنیانی آن می‌شود، طراحی ایمپلر با توجه به الزامات آیرودینامیکی و روتور دینامیکی، طراحی و تحلیل بیرینگ‌های ژورنال و تراست و طراحی کیسینگ است. همچنین، شرکت هوایار کمپرسور سانتریفیوژ Single Shaft را برای بسیاری از کارفرمایان در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه، شیمیایی، سیمان، فولاد و صنایع حمل‌ونقل تأمین کرده است.
    نیما سجده، مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان در خصوص نحوه عملکرد و کاربرد این کمپرسورها گفت: کمپرسورهای سانتریفیوژی تولیدی هوایار، هم پیچیدگی‌های ساخت بیشتری دارد و هم از بسیاری جهات از کمپرسور سانتریفیوژ Single Shaft که مدل‌های مشابه آن هستند، راندمان بالاتر و فونداسیون سبک‌تری دارد و درعین‌حال، نیاز به تعمیرات و نگه‌داری پایین‌تری دارد.
    به‌روزترین کمپرسورهای سانتریفیوژ حال حاضر دنیا، کمپرسور سانتریفیوژ چند محوره است. کمپرسورهایی که هر یک از محورهای آن، دور متفاوتی دارد؛ مثلاً در کمپرسوری که شرکت هوایار می‌سازد، یکی از محورها 36 هزار دور بر دقیقه و محور دیگر 50 هزار دور بر دقیقه است. وقتی یک محور 50 هزار بار می‌چرخد، مسائل مربوط به بالانس، پایداری و دینامیکش، پیچیده می‌شود و تلورانس‌های ساخت و موارد مربوط به تولید و مهندسی آن، چنان پیچیده است که هر شرکتی سمت آن نمی‌رود.
جستجو
آرشیو تاریخی