«فتاح»؛ ابَر موشک هایپرسونیک ایرانی

ابَر موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.
موشک هایپرسونیک «فتاح» را باید جزو پیشرفته‌ترین نسل موشک‌های موجود در جهان دانست که تاکنون هیچ سیستم پدافندی برای مقابله با آن ساخته نشده است.
از سویی جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» که به گفته سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا کم‌نظیر است؛ جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.
این ابرموشک که از فناوری تک بهره برده است، موشکی رادارگریز است که مسیر آن می‌تواند بعد از شلیک تغییر می‌کند.مانور در سرعت سرسام‌آور و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن مسیر هم از دیگر ویژگی‌های موشک فتاح است. توان عبور از سامانه‌های موشکی موجود هم از ویژگی‌های دیگر « فتاح» است.
این موشک باقابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به‌منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.
برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است. این موشک جدید  از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.
جستجو
آرشیو تاریخی