در حافظه موقت ذخیره شد...
۸ میلیون سفر روزانه تاکسیهای اینترنتی تهران
غزال راهب، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این همایش گفت: «در این راستا کنترل کیفیت قیر، کنترل کیفیت تولید آسفالت، کنترل کیفیت تجهیزات و ابزارهایی که در این فرآیند مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین کنترل کیفیت وسایل حمل آسفالت در دستور کار است.»
اروجعلی علیزاده، معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل نیز در این همایش گفت: «در قانون بودجه ۱.۶ میلیون تن قیر برای اجرای شبکه راههای کشور تأمین شده است. از این میزان ۴۹ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی و ۵۰۰ هزار تن آن سهم سازمان راهداری است.»
معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای خاطرنشان کرد: «این میزان سهم برای سازمان راهداری به هیچ عنوان کافی نیست، زیرا نیاز ما دست کم سه میلیون تن قیر در سال است.»
معاون سازمان راهداری با بیان اینکه باید در راستای نوسازی ماشینآلات حرکت کنیم، گفت: «سازمان راهداری بیش از ۱۰ هزار دستگاه انواع ماشینآلات نگهداری راهها را در اختیار دارد و طی سال گذشته و امسال تاکنون یکهزار و ۲۵۰ دستگاه ماشینآلات جدید خریداری شده یا در فرآیند خرید است.»
مسعود نصرتی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز در این همایش با اشاره به اینکه 76 درصد جمعیت کشور در ۱۴۵۱ شهر زندگی میکنند گفت: «در ۹ کلانشهر شبکههای برون شهری و بینشهری شهرهای مادر و اقماری، در عمل به شبکه معابر درون شهری تبدیل شده است.»
وی بیان کرد:« در پایتخت روزانه ۳.۵ میلیون نفر- سفر بین تهران و شهرهای اقماری آن انجام میشود که ۷۴ درصد این سفرها با خودروهای سواری شخصی، ۱۳ درصد با اتوبوس، ۷ درصد با تاکسی و ۶ درصد از طریق ریلی است.»
معاون وزیر کشور یادآور شد: «طی ۹ سال گذشته قیمت قیر ۳۶ برابر و قیمت آسفالت ۳۰ برابر شده است، در همین مدت تاکسیهای اینترنتی نیز در کشور رونق گرفتند و اگر نبودند حملونقل در کشور با مخاطره مواجه میشد. با این حال انجام ۸ میلیون سفر درون شهری توسط دو شرکت بزرگ حملونقل اینترنتی یاد شده، فرسودگی شبکه درون شهری را به دنبال داشته است، چرا که به حملونقل عمومی کشور کمتر توجه کردهایم.»

