خبر

تمام سکوهای پارس جنوبی به خط تولید بازگشتند

سپهدار عباس‌زاده معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: «از ۳۷ سکوی تولیدی، ۳۵ سکو در برنامه تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۴ قرار داشتند که به لطف پروردگار این برنامه بدون حادثه و به‌صورت کامل انجام و حدود ۱۵۰ هزار نفرساعت فعالیت از سوی همکاران برای تکمیل این پروژه صرف شد.»
وی با بیان اینکه برنامه تعمیرات اساسی امسال از اواخر فروردین آغاز شد و تا ۲۷ مهر ادامه داشت، افزود: «این اقدام‌ها، شرکت نفت و گاز پارس را برای انجام تعهدات تولیدی در فصل سرد آماده کرده است.»
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس در خصوص شاخص‌ترین اقدام‌های تعمیرات اساسی سکوهای دریایی میدان مشترک پارس جنوبی توضیح داد: امسال در کنار کارهای همیشگی، سه پروژه مهم انجام شد. اول، تعویض سیستم برق اضطراری (UPS) سکوهای فازهای ۶ و ۷ که در سال‌های گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده بود، فعالیت دوم مربوط به تکمیل پروژه هم‌فشارسازی گاز در سکوهای فازهای ۴، ۵، ۶، ۷ و ۸ و بهره‌برداری از آن بود، پروژه سوم نیز تعویض شیرهای ۳۲ اینچ خروجی سکوهای فازهای ۹ و ۱۰ بود که با نصب شیرهای جدید، ایمنی کامل این سکوها محقق شد. عباس‌زاده ، با قدردانی از تلاش همه همکاران در اجرای موفق تعمیرات اساسی تأکید کرد:«این اقدام‌ها در کنار تعمیرات روتین سکوها، نقشی اساسی در پایداری تولید و ایمنی سکوها دارد.» 

 

برداشت غیرمجاز روزانه ۱.۳ میلیون لیتر سوخت

عباس باصفا مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه هوشمند سوخت پس از ۱۸ سال خبر داد و افزود: «بخش عمده‌ای از هزاران کارت سوخت غیرمجاز شناسایی‌شده، مربوط به موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های سرقتی، خودرو‌های اوراق‌شده و خودرو‌هایی است که دستور اوراق برای آنها صادر شده است.»
وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی سامانه هوشمند سوخت در این مدت با پیگیری‌های واحد امور کارت سامانه هوشمند سوخت، همکاری‌های پلیس فراجا، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دادستانی کل کشور، پس از گذشت حدود ۱۸ سال به‌روزرسانی و ۵۳۰ هزار کارت سوخت غیرمجاز شناسایی شد، افزود: «بخش عمده این کارت‌های سوخت غیرمجاز مربوط به موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های سرقتی، خودرو‌های اوراق‌شده و خودرو‌هایی با دستور اوراق است که تا پیش از این به‌دلیل دسترسی نداشتن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به این اطلاعات، ابطال این کارت‌ها انجام نشده بود.»
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره برخی از گلایه‌های مردم در زمینه تأخیر صدور کارت‌های هوشمند سوخت گفت: «ثبت درخواست کارت سوخت با استفاده از ۲ روش از جمله ثبت درخواست از طریق سامانه اینترنتی به آدرس fcs.niopdc.ir و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ انجام می‌شود.»
وی افزود: « تا پیش از خرداد ۱۴۰۴، فرآیند صدور و تحویل کارت سوخت با استفاده از سامانه اینترنتی، در مدت زمان کمتر از ۱۰ روز و در روش مراجعه حضوری در مدت ۴۰ روز انجام می‌شد، اما در اوایل تیر امسال، به‌دلیل ضرورت‌های عملیاتی شرکت تولیدکننده کارت، خط تولید به‌مدت یک ماه متوقف شد و سپس به روال عادی خود بازگشت.»
باصفا خاطرنشان کرد که هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای صدور کارت وجود ندارد و فرآیند ثبت درخواست و صدور کارت سوخت با استفاده از هر ۲ روش طبق روال قبل در حال انجام است.
وی با بیان اینکه یکی از اقدام‌های مهم و مؤثری که به‌تازگی انجام شده، پیاده‌سازی و راه‌اندازی خط جدید تولید کارت هوشمند سوخت است، اظهار کرد: « تاکنون دانش شخصی‌سازی تجهیزات و دستگاه‌های صدور کارت سوخت در انحصار کشور‌های آلمان و چین بوده که همکاران امور کارت با اتکا به دانش بومی و مهندسی معکوس موفق به رفع انحصار در این حوزه شدند که سبب اضافه شدن دستگاه‌های جدید به خط تولید صدور کارت و افزایش چند برابری ظرفیت تولید روزانه کارت سوخت می‌شود.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و هشتصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و هشتصد و شصت و نه - ۰۴ آبان ۱۴۰۴