یکی از پرروترین آدمهای خجالتی جهان و یکی از خجالتیترین آدمهای پرروی جهان هستم. باید بگویم یکسری چیزها در نمایشنامهنویسی برایم خیلی مهم بود؛ دوست داشتم در تئاترم فرم و محتوا یکی باشد و این چنین بود که نمایشنامه «تقصیر» با یک متن ساده کمدی، به کمک فرم، ساختار مردسالاری را زیر سؤال میبرد. به مرور از قصه و کلام فراری شدم. همیشه دوست داشتم در نمایشنامههایم کلمات عادی و ساده را استفاده کنم. به عنوان مثال در نمایشنامه «تئاتر تئاتر»، در متن حس خودم را درباره کلمه بیان کردهام، چراکه از بچگی کلمات برایم آبستره میشدند.
فرهاد آییش در مراسم رونمایی از مجموعه نمایشنامههایش با عنوان «چمدان تئاتر»/ایران