اخبـــار
تغییر قاعده ارائه خدمات
در کارگزاریهای بورس
پس از ۲۴ مهر ارائه خدمات در شرکتهای کارگزاری به مشتریان حقیقی، منوط به بروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس در زیرساخت شرکتهای کارگزاری براساس اطلاعات سجام است.
عبدالرضا سیدی، سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار به سنا گفت: «اطلاعات هویتی و تلفن همراه مشتریان جدید شرکتهای کارگزاری در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری صرفاً از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به صورت برخط و بدون واسطه دریافت و بهروزرسانی میشود و امکان هر گونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکتهای کارگزاری سلب شد.
شرکتهای کارگزاری موظفند حداکثر تا ۲۴ مهر ۱۴۰۴، نسبت به بروزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام کنند.
بعد از این تاریخ ارائه خدمات توسط شرکتهای کارگزاری (به استثنای فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیتهای بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورسها) به مشتریان حقیقی، منوط به بروزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آنها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکتهای کارگزاری است. به منظور پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به مشتریان حقیقی توسط شرکتهای کارگزاری، ضروری است مشتریان شرکتهای کارگزاری در اسرع وقت نسبت به ثبتنام خود در سامانه سجام اقدام و متعاقباً شرکتهای کارگزاری نیز اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان را براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت خود به روزرسانی کنند.
آغاز اولین دوره آموزشی تخصصی کانون نهادهای سرمایهگذاری ایران
رسول سعدی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایهگذاری گفت: نخستین دوره آموزشی تخصصی این کانون برگزار شد. این دوره بهدلیل حضور اساتید برجسته و محتوای ارزشمند، یکی از دورههای متمایز و مؤثر در حوزه بازار سرمایه خواهد بود.
سه اصل مهم در طراحی این دورهها مدنظر قرار گرفته شده است، اولین اصل، منحصر بهفرد بودن دورهها است، یعنی مشابه آن در مراکز دیگر برگزار نشود، دوم اینکه این آموزشها ویژه اعضای کانون باشد و نیازهای حرفهای آنان را پاسخ دهد، و سوم اینکه مباحث تکرار مباحث دانشگاهی نباشد و کاربردی و مبتنی بر نیاز واقعی صنعت سرمایهگذاری طراحی شود.

