شرکت تویوتا اعلام کرد
مردم برای درک لذت خودروهای اسپرت هیبریدی نیاز به زمان دارند
تویوتا اعتقاد دارد که مردم هنوز به زمان نیاز دارند تا بتوانند لذت خودروهای اسپرت هیبریدی را درک کنند. اگرچه خودروهای تمام بنزینی هنوز هم برای علاقهمندان جذابیت خاص خود را دارند و صدای مهیج موتورهای بنزینی حس هیجان رانندگی را بهتر منتقل میکند، اما تویوتا باور دارد که آینده به سمت خودروهای هیبریدی میرود.
چند سال پیش، تویوتا خودروی مفهومی GRMN اسپرت هیبریدی را معرفی کرد؛ خودرویی با موتور وسط که قرار بود ترکیبی از لذت رانندگی و فناوری الکتریکی باشد، اما این پروژه هیچگاه به مرحله تولید نرسید. (موتور وسط یعنی موتور در بین دو محور جلو و عقب قرار دارد تا تعادل خودرو حفظ شود.) مشابه همین موضوع درباره خودروی هیبریدی GR HV اسپرت ۲۰۱۷ که نسخهای هیبریدی از تویوتا ۸۶ با سقف تارجا (سقف قابل جدا شدن) بود، صادق است.
حرکت به سمت هیبریدیهای لوکس
در حال حاضر، تویوتا هنوز هم تمایل زیادی به تولید خودروهای اسپرت با قوای محرکه الکتریکی نشان نداده، اما برند لوکس این شرکت یعنی لکسوس در آستانه معرفی خودرویی به نام LFR است که انتظار میرود ترکیبی از موتور قدرتمند V8 و سیستم هیبریدی باشد.
تست هیبریدها در مسابقات
این حرکت نشان میدهد که هیبریدها میتوانند جذابیت لازم برای خودروهای اسپرت را داشته باشند. در مصاحبهای با مجله Drive استرالیا، معاون تویوتا استرالیا اشاره کرد که شرکت در حال آزمایش خودروهای هیبریدی در مسابقات مختلف است و امکان تولید خودروی اسپرت هیبریدی را رد نمیکند. البته تویوتا معتقد است که علاقهمندان خودرو برای پذیرش کامل هیبریدهای اسپرت به زمان بیشتری نیاز دارند.
احتمال ساخت خودروی اسپرت هیبریدی
با وجود این، خودروهای بنزینی همچنان جایگاه ویژهای دارند. صدای خاص و لذت تعویض دنده با گیربکس دستی برای بسیاری از رانندگان هنوز مهم است و تویوتا اعلام کرده که این نوع خودروها برای مدت طولانی باقی خواهند ماند. در همین راستا، تویوتا در حال توسعه یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر ۲ لیتری به نام G20E است که قابلیت نصب به صورت عرضی (برای خودروهای جلو محرک) و طولی (برای خودروهای دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک) را دارد.
خودروهای بنزینی هنوز محبوباند
این موتور در یک نمونه اولیه GR یاریس که موتور آن پشت صندلیها نصب شده بود، تست شده که نشاندهنده تمایل تویوتا به استفاده از موتور وسط در مدلهای آینده است. علاوه بر این، شایعاتی درباره بازگشت مدلهای کلاسیکی مانند MR-2 و سلکا نیز شنیده میشود که نوید آیندهای هیجانانگیز را برای طرفداران تویوتا میدهد.
با توجه به قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا و سایر مناطق، تولید خودروهای فقط بنزینی که بتوانند این استانداردها را رعایت کنند، بسیار دشوار شده است. بنابراین، عرضه نسخه هیبریدی از موتورهای جدید برای فروش در این مناطق یک گزینه منطقی و ضروری است. کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا در این باره گفته است: «خودروی بدون لذت، خودرو نیست.» این جمله به خوبی نشان میدهد که تویوتا به دنبال حفظ حس هیجان رانندگی در تمام محصولات خود است و هرگز اجازه نمیدهد خودروهایش صرفاً به کالاهای معمولی تبدیل شوند.

