در حافظه موقت ذخیره شد...
افتتاح مسیر رفت فاز ۲ آزادراه تهران - شمال تا یک ماه دیگر
به گزارش ایسنا، حسین دهقان در حاشیه بازدید از باند شرقی فاز دو آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه تقریباً در این بخش راه یا جادهای دیده نمیشود و همه مسیر تونل و پل است، اظهار کرد: «این سازهها هم از جنبه اجرا و هم از لحاظ تکنیکی بسیار پیچیده و سخت است.» وی افزود: «مجموعه این سازهها و پلها تقریباً در یک سال گذشته با برنامهریزیهای صورت گرفته، انجام شد.» رئیس بنیاد مستضعفان گفت: «چندین نکته در این بخش وجود دارد. یکی از آنها استانداردهای کار و بحث ایمنی است. موضوع دیگر بحث رعایت مسائل زیستمحیطی است، زیرا این منطقه هم در ادامه مسیر و هم در گذشته زیستگاههای حیات وحش بوده و هم بحث جنگل و رویشهای زمینی اهمیت دارد؛ لذا نباید اجازه دهیم که آسیب ببینند. در عین حال باید توجه داشت به اینکه نمیتوان آن را صفر کرد ولی میتوان طوری برنامه ریزی کرد که حداقل آسیب باشد.»
دهقان تصریح کرد: «سال ۱۳۷۵ قرار بود این پروژه آغاز شود و ظرف پنج سال به اتمام برسد، اما هنوز به میانه راه نرسیدیم و این خوب نیست. به همین جهت تمام تلاش خود را انجام دادهایم، خصوصاً که در این دوره دولت هم انصافاً خوب کمک میکند، وزارت راه و شهرسازی همراه است و محیط زیست نیز بهرغم اینکه مشکلاتی وجود دارد، تلاش میکند کمک کند.» باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال حدفاصل دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز به طول ۱۵.۵ کیلومتر است. حداکثر شیب طولی مسیر شش درصد و حداقل شعاع قوسها ۳۵۰ متر بوده و ۱۶ رشته تونل و گالری به طول ۱۱.۷ کیلومتر دارد. ۷۵ درصد این مسیر از داخل تونل و گالری عبور میکند و دارای ۱۲ دستگاه پل به طول ۱.۳۵ کیلومتر است. در این مسیر ۱۵۵ دوربین نظارت تصویری و حفاظتی، ۸۰ دستگاه تجهیزات تهویه، ۶۸۰۰ عدد پروژکتور تونلی، ۱۲ کیلومتر لوله آتشنشانی، ۳۵۰ کیلومتر کابل کشی، ۲۸ کیلومتر اجرای داکت بانک تأسیسات و پیادهرو و ۷۸ کیلومتر سینی کابل و ساپورت اجرا شده است.»
وی عنوان کرد:« با همراهیهای انجام شده میتوانیم امیدوار باشیم که پروژه کمتر از پنج سال آینده به بهرهبرداری برسد. با اینکه تجهیزات جدیدی باید وارد کار شود، چون ادامه مسیر هم عمدتاً پل یا تونل بوده و کار روی تونلها با ابعاد بزرگ، کار سادهای نیست.»


