در حافظه موقت ذخیره شد...
وزیر آموزش و پرورش:
عدالت آموزشی از کلان پروژههای دولت است
وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه و اهتمام ویژه رئیسجمهوری به نظام آموزشی کشور که اجرای نهضت عدالت آموزشی محصول همین توجه و رویکرد اساسی است، نیز گفت: «رئیس دولت چهاردهم یک درک، نگاه و اقدام متفاوتی در مقایسه با رؤسایجمهوری پیشین نسبت به وزارت آموزش و پرورش دارد، هر چند تمامی دولتهای گذشته(بعد از انقلاب) خدمات و اقدامات زیادی را در این حوزه انجام دادهاند، اما دکتر پزشکیان با نگاهی راهبردی به آموزش و پرورش، این وزارتخانه را نقطه آغاز تحول پایدار در کشور میداند.»
به گفته کاظمی، آموزش و پرورش و جایگاه معلم همواره مورد توجه دولتها قرار داشته، اما این تفکر فقط در مرحله گفتمان و نظر بوده و هیچ وقت منجر به یک اقدام مؤثر با دستاوردی عینی نشده است. او گفت: «معلمان و جامعه تعلیم و تربیت کشور همواره از وجود یک شکاف عمیق میان نظر(گفتمان) و عمل رنج برده است و برهمین اساس میتوان گفت که دکتر پزشکیان تنها رئیسجمهوری هستند که با باوری عمیق، اعتقادی راسخ و محکم و عمل به این باور، اهتمامی جدی به موضوع آموزش و پرورش و حل چالشهای آن دارد.»
کاظمی گفت: «برای اولین بار در طول ۴۶ سال گذشته، سال ۱۴۰۳ را بدون کوچکترین بدهی به معلمان به پایان رساندیم به نحوی که تمامی حق و حقوق و مطالبات معلمان در طول سال به طور کامل پرداخت شد. دستیابی به این موفقیت برای اولین بار در چهار دهه گذشته، نشانه حمایت و توجه ویژه رئیسجمهوری و مجموعه دولت به تعالی آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه معلم است.»
وزیر آموزش و پرورش درباره پروژه ملی و مردمی نهضت عدالت آموزشی نیز گفت: «نهضت عدالت آموزشی یکی از کلان پروژههای دولت جمهوری اسلامی ایران با محوریت شخص رئیسجمهوری است که بر روند عملکرد و اجرای آن نظارتی مستقیم، مستمر و دقیق دارند. باید قدردان دکتر پزشکیان رئیس دولت چهاردهم باشیم که با درک دقیق شرایط و نگاهی متفاوت مبتنی بر اینکه «آموزش و پرورش نقطه آغاز تحول در کشور است»، این نهضت عظیم را بهعنوان حرکتی ارزشمند، مطرح و عملیاتی کردند. در راستای اجرای این نهضت ملی و مردمی بزرگ، تاکنون هفت هزار و ۳۶۴ پروژه در قالب نظام مسائل آموزشی کشور برای سالجاری طراحی و تعریف شده که البته هر هفته، به تعداد پروژههای اجرایی این نهضت براساس نظام مسائل آموزشی افزوده میشود.»

