خودروهای کرهای در ابتدا در ایران محبوب نبودند و به سختی توانستند جای خودروهای آلمانی و ژاپنی را بگیرند اما وقتی هم که مردم به این خودروها علاقهمند شدند دیگر طرفدار پروپاقرص این خودروها باقی ماندند. سراتو محصول برند کیا از آن دسته خودروهایی است که هم وارداتی آن به ایران آمد و هم این خودرو در ایران مونتاژ شد. سه نسل از کیا سراتو به ایران آمد. نسل اول را اطلسخودرو در دهه هشتاد آورد و نسل دوم دهه نود به ایران رسید. اما سال 1393 سایپا دست به مونتاژ سراتو زد. مدلی که به سراتو سایپایی مشهور شد. شرکت سایپا در سال 2014 اقدام به مونتاژ نسل دوم سراتو (LD) در ایران کرد که به سراتو سایپایی معروف شد. سراتو سایپا در دو مدل ۱.۶ و ۲ لیتری به صورت آپشنال و غیر آپشنال به بازار ایران عرضه میشد. نسل سوم کیا سراتو (YD) در سال 2013 معرفی شد. شرکت اطلس خودرو نیز که استقبال مشتری ایرانی از سراتو نسل قبل را دیده بود، از مدل ۲۰۱۴ شروع به واردات و عرضه این نسل سراتو در بازار کشور کرد. با توجه به قیمت مناسب و سابقه خوب گونههای قبلی، سراتو YD نیز توانست جایگاه مطلوبی در ایران برای خود دست و پا کند. سراتو بعد از بسته شدن واردات دیگر به ایران نیامد تا دوره جدید واردات خودرو که شاهد ورودش هستیم. اما در بازار خودروهای دست دوم، سراتو طرفداران زیادی دارد. دلیلش هم واضح است: کیفیت ساخت خوب، قطعات به راحتی پیدا میشود و آپشنهای جذابی دارد.