رابطه ثبات و رونق
امیرحسین علمالهدی
کارشناس فروش سینما
انتظار از رونق در زمان جنگ در هر فعالیتی بیشک آدرس اشتباه است و طبیعی است که رابطه مستقیمیبین ثبات و رونق وجود دارد. در زمان جنگ ایران و عراق مهمترین دلیل رونق سینماها عدم تنوع مدیومهای مختلف پخش تصویر بود و طبیعی است که در آن سالها تنها مفر ارضای حس تصویری مخاطبان سینماها بوده است اما در عصر فرادیجیتال و جولان شبکههای اجتماعی انتظار رونق سینما در زمان جنگ کمیخوشخیالی است!
افزایش مخاطب در روز سهشنبه روز نیمبهای سینما آن هم در اولین روز آتشبس باعث خوشحالی است و این امید را داریم که در روزهای پیش رو سینما بتواند فعالیتهای عادی خود را همانند قبل از جنگ بازیابی کند اما نمیتوان کتمان کرد که به مدت مشابه سال گذشته از اول فروردین سال ۱۴۰۳ که سینماها میزبان ۹میلیون مخاطب بلیت بوده است هم اکنون در سال ۱۴۰۴ در همین مدت به ۶ میلیون مخاطب رسیدهایم و کاهش ۳ میلیون مخاطب سینما در این ۳ ماه و ۶ روز نشان از کاهش مخاطب حداقل ۱۰ میلیون نفری نسبت به سال گذشته ( ۳۴ میلیون مخاطب بلیت) تا پایان سال خواهد داشت و اگر متولیان سینما چه دولتی و چه صنفی راهکارهایی را بجز «نیم بها» کردن سینماها پیدا نکنند امسال سال عقبگرد سینما به نسبت ۳ سال بعد کرونا خواهد بود.