معرفی دستگاههای برتر در خدمات الکترونیک
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با معرفی دستگاههای ضعیف و برتر در ارزیابی دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی گفت: «سازمان فناوری اطلاعات، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت آموزش و پرورش از بهترین دستگاهها هستند.»به گزارش ایرنا، مسعود همدانلو، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده هستهای را از ضعیفترین دستگاهها در زمینه کیفیت خدمات الکترونیک معرفی کرد. وی افزود: «در عین حال وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، قوه قضائیه، بانک مرکزی و وزارت امورخارجه ضعیفترین ارگانهایی هستند که اقدام به ارائه خدمات در پنجره واحد دولت کردهاند. همدانلو با بیان اینکه مهمترین عوامل افزایش نمره پایش به عدم همکاری دستگاه برمی گردد، گفت: «در برخی از دستگاهها همچنان زیرساختها وجود دارد اما همکاری لازم به دلایل مختلف صورت نمیگیرد.» همدانلو با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم و هفتم توسعه، مکلف به ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک دستگاهها بودیم، تصریح کرد: «این ارزیابیها از سال ۹۵ با ۶۰ دستگاه شروع شد و امروز این تعداد به ۱۶۸ دستگاه رسیده است. تقریباً ۴ هزار و ۶۰۰ خدمت شناسهدار شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور معرفی شده و میتوان گفت که ۸۰ درصد از این خدمات حداقل یک مرحله به صورت الکترونیک در کشور ارائه میشود. این ارزیابیها برای این است که تمامی ارائه خدمات به سمت پنجره واحد هوشمند ملی کشور سوق داده شود.»دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه اخذ کپی مدارک شناسایی در دستگاههای اداری ممنوع است، افزود: «اگر دستگاهی همچنان کپی مدارک شناسایی طلب میکنند، مردم معرفی کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.» وی همچنین با اشاره به شاخصهای دوره دوازدهم درباره ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک گفت: «دولت کاربر محور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی که در زیرمجموعههای آنها ۳۷ شاخص مجزا تعریف شده و از این تعداد ۲۵ شاخص تکراری دورههای قبلی بوده و ۱۰ شاخص نیز در جزئیات، دستخوش تغییر و سختگیرانهتر شده است.»