ایسنا/ رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با ایجاد مدارس سمپاد یا برگزاری کلاسهای آمادگی سمپاد در دوره ابتدایی مخالف هستیم، گفت: تأکید سند تحول بنیادین بر تربیت و پرورش تفکر، مهارتهای تفکر و خلاقیات است که سازگار با روشهای آزمونهای تستی که در مدارس سمپاد برگزار میشود، نیست. در طرح حامی دانشآموزانی که فقر یادگیری دارند و اکثراً از خانوادههای دهکهای پایین هستند و امکان حمایت خانواده را برای یادگیری ندارند، ضعف یادگیری آنها در برنامه جبرانی مدرسه برطرف میشود. حکیمزاده افزود: بسیاری از دانشآموزان ممکن است مهارتهای پایه مانند خواندن و نوشتن را کاملاً نیاموزند. با شناسایی دانشآموزان نیازمند حمایت آموزشی توسط مدیران مدارس با برگزاری کلاسهای جبرانی ویژه برای این دانشآموزان میتوان در این طرح قدم برداشت. حکیمزاده با بیان اینکه عدالت آموزشی ایجاب میکند که این دانشآموزان مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: آمار پایش یادگیری در سراسر کشور نشان میدهد که تعداد زیادی از دانشآموزان در دوره ابتدایی نیازمند تلاش بیشتر در دروس پایه هستند و این دانشآموزان، جمعیت هدف طرح حامی را تشکیل میدهند که هدف آن جبران ضعف یادگیری از طریق برنامههای آموزشی متمرکز و داوطلبانه است.