ایران در «ایران»

پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان
تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود
چابهار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع لازم برای تکمیل مسیرهای جاده‌ای و ریلی مرتبط با بندر چابهار و سواحل مَکران تأمین می‌شود و امیدواریم براساس گزارش پیمانکار راه‌آهن چابهار به زاهدان، تا پایان سال آینده تکمیل شود.
سید حمید پورمحمدی در بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان افزود: سازمان برنامه و بودجه تمام منابع مالی این پروژه را تأمین کرده و این را اعلام می‌کنم که امیدوارم در راستای توسعه سواحل مَکران و توجه به پروژه‌های دریامحور، پروژه جاده ساحلی از چابهار تا بندرعباس را به پایان برسانیم. نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه راه‌آهن چابهار به زاهدان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و با گذشت ۱۶ سال حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تکمیل این خط ریلی می‌توان حجم بسیار زیادی از کالای ورودی به بندر چابهار را به سایر نقاط کشور انتقال داد. محمدانور بجارزهی افزود: با توجه به ظرفیت مرز، وجود بنادر مهم، منطقه آزاد و امکان تجارت و ترانزیت یکی از ابرپروژه‌های کشور در استان سیستان و بلوچستان ساخت و راه‌اندازی راه آهن چابهار- زاهدان است.

پیشرفت 88 درصدی تعریض جاده هراز
ساری- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعریض جاده هراز از اولویت‌های دولت است، گفت: اجرای این طرح اکنون پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی دارد.
هوشنگ بازوند با اشاره به طرح در دست ساخت آزادراه فیروزکوه- قائمشهر- ساری، افزود: این محور اولین اتصال بزرگراهی مرکز استان مازندران به تهران به‌شمار می‌رود که سراسر این بزرگراه به صورت چهار خطه اجرا شده است و زیر ترافیک قرار دارد و بخش گلوگاهی این بزرگراه، پل سفید به طول ۶۰۰ متر است.  وی گفت: بزرگراه فیروزکوه- قائمشهر-ساری تنها محور جنوب به شمال کشور است که تردد وسایل نقلیه سنگین از آنجا صورت می‌گیرد و با توجه به اهمیت ترانزیتی بالای این محور تکمیل تقاطع‌ها، دوربرگردان‌ها، زیرگذرها و … برای تسهیل تردد مردم عزیز در اولویت کاری قرار گرفته است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و ششصد و سی و نه
 - شماره هشت هزار و ششصد و سی و نه - ۰۸ دی ۱۴۰۳