«ایران» از کاهش تلفات راکبان موتورسیکلت گزارش می دهد

ایست به تصادفات منجر به فوت

مهسا قوی قلب
خبرنگار

تصادفات سالانه جان شهروندان زیادی را در اقصی نقاط کشور می‌گیرد، اما در میان آمارها، کلانشهرها به دلیل داشتن معابر بزرگراهی سهم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. تهران نیز طبیعتاً در صدر جدول تصادفات کشور قرار دارد. تصادفات موتورسواران اما بیشتر از سایر تصادفات، منجر به فوت می‌شود تا جایی که این مسأله در طول سال‌های قبل به بحران تبدیل شد. از این رو برنامه‌های مسئولان حوزه راهنمایی و رانندگی پایتخت، ذیل کاهش تصادفات راکبان موتورسیکلت با دقت بیشتری پیاده‌سازی و اجرا شد. خوشبختانه بنا به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ امسال شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران هستیم. هرچند بی‌تردید حتی یک مورد تصادف سنگین در این حوزه زیاد است، چرا که نه تنها جان راکب موتورسیکلت را می‌گیرد بلکه خانواده‌ای را بی‌سرپرست کرده و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌سازد. پس در این حوزه تنها جان یک فرد مطرح نیست بلکه بحث نجات یک جامعه در میان است.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه در طرح بررسی تصادفات 6 ماهه اول سال 1403 با 47 درصد فراوانی، موتورسیکلت رتبه اول را به خود اختصاص داده است، به «ایران» می‌گوید: در این مقوله رتبه دوم را عابران پیاده با 37 درصد دارند و تصادفات خودرو با 16 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.
سرهنگ رابعه جوانبخت در ادامه با اشاره به بازه زمانی یادشده، می‌افزاید: در بحث نوع معابر 64 درصد از تصادفات فوتی در بزرگراه‌های شهرتهران اتفاق افتاده و علت تامه آن توجه نداشتن به جلو با 44 درصد فراوانی و بعد از آن نداشتن توانایی کافی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت و سبقت‌ها با 34 درصد فراوانی است.

 

کاهش 20 درصدی
تصادفات عابرپیاده

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تصادفات عابران پیاده شاهد کاهش 20 درصدی هستیم و در تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت هم شاهد کاهش 18 درصدی بودیم که روند خوبی را نشان می‌دهد که هم در تصادفات عابران پیاده و هم در تصادفات موتورسیکلت شاهد کاهش هستیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و ششصد و هفت
 - شماره هشت هزار و ششصد و هفت - ۲۷ آبان ۱۴۰۳