اخبار

افزایش رومینگ ملی
 به ۴۳ میلیون مکالمه
طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در بهار ۱۴۰۳ در مجموع ۴۳ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۲۲۱ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۳۰ میلیونی سه ماهه چهارم ۱۴۰۲، افزایش یافته است. طرح رومینگ ملی از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد تا چنانچه در منطقه‌ای، سیمکارت مشترکان آنتن نداشت، بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند.

مصلی  میزبان نمایشگاه
 «شهر هوشمند ایران»
پنجمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران از امروز در مصلای امام خمینی آغاز به کار می‌کند و  تا
 9 آبان ماه ادامه دارد.
به گزارش«ایران»، محمد حسن‌زاده دبیر علمی کنفرانس «شهر هوشمند» اعلام کرد: تلاش شده است این رویداد، محلی برای فراهم‌ آوردن بستر تعامل مناسب بین بازیگران شهر هوشمند، مدیران شهری، صنعتگران، اندیشمندان و صاحبنظران و همچنین مجموعه‌های دانش‌بنیان برای تکمیل پازل شهر هوشمند در کشور باشد. بنابراین توجه ویژه‌ای به ایده‌پردازی، استارتاپ‌ها و نوآوری‌های نسل جوان شده است.

ترمیم زخم‌های پوستی
با زخم‌پوش نازک نانویی
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، زخم‌پوش بسیار نازک نانوسلولزی به منظور ترمیم زخم‌های پوستی تولید کرده است که زخم‌های سطحی را تا درجه۲ درمان می‌کند.
به گزارش ایسنا، این شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش آنتی‌باکتریال برای درمان زخم‌های عفونی، زخم‌پوش ویژه مراقبت از زخم‌های پروانه‌ای و زخم پوش مناسب برای مراقبت و درمان در زمینه زخم‌های جراحی را نیز توسعه داده است.
با توجه به شفافیت و تنفس پذیری و قابلیت جذب بالا، مهم‌ترین مزیت رقابتی زخم‌پوش نانوسلولزی عدم نیاز به تعویض این زخم‌پوش‌هاست. همچنین از دیگر مزیت‌های رقابتی قابل توجه این محصول می‌توان به خواص مکانیکی ویژه، شفافیت بسیار بالا، نفوذپذیری انتخابی برای اکسیژن و عدم نفوذ باکتری و قیمت قابل رقابت، اشاره کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳