اخبار کوتاه

افزایش تعداد شهدای نوار غزه به مرز 43 هزارنفر
شبکه الجزیره در گزارشی به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۹۲۴ شهید و ۱۰۰ هزار و ۸۳۳ زخمی رسیده است.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، دشمن رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شده و در نتیجه این حملات ۷۷ نفر شهید و ۲۸۹ نفر زخمی شدند. تعدادی از قربانیان زیر آوار هستند و اورژانس و دفاع مدنی قادر به پیدا کردن اجساد آنها نیستند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد آمار شهدا و زخمی‌ها درنتیجه تداوم محاصره دشمن صهیونیستی و دشواری ورود به شمال نوار غزه، بیمارستان‌های شمال این باریکه را شامل نمی‌شود.
ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۲۲ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.
در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

خودکشی خلبان جنگنده اسرائیلی
در اثر شوک ناشی از جنگ غزه
روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی از خودکشی «آسان داگان» خلبان جنگنده رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: این خلبان جنگنده در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به دلیل شوک ناشی از جنگ غزه خودکشی کرده است.
داگان در طول ۲۰ سال حضورش در ارتش رژیم صهیونیستی، در تیپ چتربازان، واحد اطلاعات ۸۲۰۰ و نیروی هوایی خدمت کرد و اخیراً خود را منزوی کرده بود و قبل از خودکشی، دچار شدنش به شوک جنگی را انکار می‌کرد.
این روزنامه همچنین به نقل از خانواده وی، از امتناع ارتش رژیم اشغالگر از تشییع او به عنوان یک نظامی نوشت که ارتش جنازه او را به عنوان یک نظامی به رسمیت نشناخته است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ آبان ۱۴۰۳