مصاحبه و خبر

انوشیروانی: بازسازی کمپ تیم‌ملی دغدغه اول ما بود
در ماه‌های اخیر بارها بعضی ملی‌پوشان وزنه‌برداری گلایه‌هایی درباره مشکلات محل تمرین تیم ملی مطرح کرده بودند اما حالا سجاد انوشیروانی خبر از بازسازی کمپ تیم‌های ملی داده است. سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: «اولین کاری که بعد از حضورم در دستورکار قرار دادم، بازسازی کمپی بود که شرایط نامناسبی داشت و گلایه ملی‌پوشان در چند سال گذشته نیز نشان از شرایط خاص این کمپ دارد.
ما ابتدا کمپ را بازسازی و تا پیش از اعزام به المپیک نیز آن را راه‌اندازی کردیم، خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی کمپ را به‌روز کردیم تا ملی‌پوشان با بهترین شرایط در اردو حضور داشته باشند.» رئیس فدراسیون با اشاره به این بازسازی‌ها ادامه داد: «فدراسیون‌ها بودجه عمرانی ندارند و باید از درآمد و فعالیت‌های اقتصادی خود هزینه این بازسازی‌ها را انجام بدهیم.
بعد از کمپ دنبال بازسازی فدراسیون بودیم تا یک مجموعه در خور شأن وزنه‌برداری ایجاد شود و تا الان یک ریال از بودجه دولتی استفاده نکرده‌ایم. برآورد ریالی هزینه ما برای بازسازی فدراسیون در حدود ۴۰ میلیارد تومان است. باید از شورای شهر و شهرداری تهران و چند نهاد دیگر که در این راه کمک کردند، تشکر کنم.» سجاد انوشیروانی درباره کمپ بانوان هم گفت: «بانوان وزنه‌بردار ایران نیازمند یک کمپ مجهز هستند و ما نیز یک طرح توجیهی برای این کار آماده کردیم و در اختیار وزارت ورزش و جوانان گذاشتیم و منتظر دستور مقام عالی وزارت هستیم تا زمین آن مشخص شود.»


حذف نیما عالمیان از رقابت‌های ایتالیا
نیما عالمیان ملی پوش تنیس روی میز ایران با شکست برابر حریف فرانسوی‌ از جدول انفرادی مسابقات ایتالیا کنار رفت.
او با رنکینگ 155 در مرحله یک‌هشتم نهایی جدول انفرادی مسابقات ایتالیا برابر بازیکن فرانسه با رنکینگ 94  قرار گرفت و با نتیجه 3- یک باخت و به مرحله یک‌چهارم نهایی نرسید. عالمیان پیش از این در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی استراحت داشت و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با نتیجه سه بر صفر جوردی از ایتالیا را شکست داده بود.
امیرحسین هدایی، دیگر ملی پوش ایرانی، در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی با نتیجه 3- صفر مغلوب حریف ژاپنی شده بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ آبان ۱۴۰۳