از گوشه و کنار ایران

تشکیل پرونده قضایی
در حادثه سوءقصد به امام جمعه کازرون

رئیس کل دادگستری استان فارس از تشکیل پرونده قضایی و تحقیقات درباره سوءقصد به جان امام جمعه کازرون خبر داد.
حجت‌الاسلام رجایی‌نسب گفت: ظهر جمعه پس از اتمام نماز  به جان حجت‌الاسلام محمد صباحی سوء‌قصد شد که ماجرا در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه فعلاً نمی‌توانیم نسبت به جزئیات این ماجرا اظهار نظر دقیقی داشته باشیم، گفت: روند پیگیری در حال انجام است و پس از روشن شدن موضوع اطلاع رسانی خواهد شد. مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه حال امام جمعه کازرون وخیم است گفت: وی که از ناحیه سر دچار آسیب شده در اتاق عمل بیمارستان ولیعصر(عج) کازرون تحت عمل جراحی قرار گرفت. بنابر تشخیص پزشک ایشان اگر نیاز شد وی برای روند تکمیل درمانی به بیمارستان شیراز منتقل خواهد شد. محمدعلی بخرد، فرماندار کازرون نیز گفت: ضارب بنا به دلایل شخصی این اقدام را انجام داده و بلافاصله نیز با همان اسلحه اقدام به خودکشی کرد. روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: شخص ضارب، هیچ گونه نسبت ایثارگری و جانبازی ندارد.

انتشار فیلم دختر نوجوان در فضای مجازی برای انتقام
دو پسر نوجوان که برای انتقامجویی فیلم‌های خصوصی دختری 14 ساله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ فرشید زینلی، فرمانده انتظامی «مرودشت» اظهار داشت: چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس اظهار داشت فیلم خصوصی دختر نوجوانش در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و وی را تهدید کرده‌اند. بلافاصله تحقیقات از سوی کارشناسان پلیس فتا آغاز شد و متهمان که دو پسر 14 و 16 ساله بودند شناسایی شدند و با احضار به پلیس فتا انگیزه خود را ایجاد مزاحمت و انتقامجویی از دختر 14 ساله اعلام کردند. متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.
 
مرگ دختر 6 ساله در تیراندازی مراسم عروسی
همایش بزرگ «نه به تیراندازی در مراسم» در حالی از سوی فرماندهی انتظامی شهرستان ایذه برگزار شد که همچنان شاهد قربانی شدن افراد به خاطر این رسم غلط هستیم. سرهنگ رمضان گورویی، فرمانده انتظامی شهرستان ایذه در حاشیه همایش بزرگ «نه به تیراندازی» که از سوی پلیس و با حضور اقشار مختلف از جمله بزرگان طوایف، ریش‌سفیدان، متنفذین و فعالان حوزه‌های مختلف برگزار شد، گفت: در سال‌های دور و گذشته متناسب با شرایط زندگی عشایری، بین مردم شهرستان برای امنیت خانواده‌ها سلاح وجود داشت اما در عصر حاضر و با مدرن شدن زندگی، وجود اسلحه نه‌تنها امنیت نیست، بلکه امنیت خانواده‌ها را نیز بر هم زده است. همه ما برای کاهش آسیب‌های ناشی از این بدعت غلط وظیفه داریم و راه‌حل اصلی این چالش، اقدامات فرهنگی است. در حالی که این همایش برای حل معضل تیراندازی در مراسم برگزار می‌شد، خبر رسید که دختر 6 ساله‌ای در یک جشن عروسی بر اثر رسم غلط تیراندازی جان باخته است. مجتبی نوح‌پیشه، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس شهرستان فسا گفت: در یک مراسم عروسی در روستای زنگنه در بخش ششده و قره‌بلاغ، یک دختر بچه ۶ ساله بر اثر اصابت گلوله از ناحیه کتف و دست دچار جراحات شدید شد و پس از رسیدن به درمانگاه جان باخت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۵ آبان ۱۴۰۳