ماجراجویی یونایتد در استانبول

جدال حیثیتی با تیم آقای خاص

وقتی قرعه‌کشی مسابقات لیگ اروپا در فصل ۲۰۲5-۲۰۲4 انجام شد، یک بازی بیشتر از هر بازی دیگری توجهات را به خود جلب کرد و آن مسابقه، جدال منچستریونایتد در شهر استانبول با تیم نسبتاً پرستاره فنرباغچه به رهبری ژوزه مورینیو بود. حالا انتظارها به سر رسیده و دو تیم منچستریونایتد و فنرباغچه، در شرایطی سخت پا به این مسابقه می‌گذارند و شکست می‌تواند هر کدام از دو مربی را به درهای خروجی باشگاه‌های خود نزدیک کند. این دیدار، اولین بازی مورینیو مقابل تیم سابق خود منچستریونایتد روی نیمکت یک تیم خارجی پس از جدایی از جمع شیاطین سرخ است. او در زمان هدایت تاتنهام، مقابل یونایتد اوله‌گونار سولشایر به میدان رفت و در بهترین تجربه خود روی نیمکت این تیم، با نتیجه شش بر یک منچستریونایتد را در ورزشگاه اولدترافورد شکست داد. هر چند در سه دیدار دیگر، به دو شکست و یک تساوی رسید.
 پس از پیروزی خانگی مقابل برنتفورد، اوضاع در باشگاه منچستریونایتد کمی آرام‌تر شده اما همچنان زمزمه‌هایی از نزدیکی اریک تن‌هاخ به اخراج به گوش می‌رسد. کسب دو تساوی در لیگ اروپا مقابل توئنته و پورتو، منچستریونایتد را در شرایط نامناسبی قرار داده و پیروزی در این مسابقه، برای حضور آنها در رتبه‌های مناسب لیگ اروپا حیاتی است. در سمت مقابل، فنرباغچه پس از تساوی مقابل سامواسپور و حضور در رده چهارم سوپرلیگ ترکیه پا به این دیدار می‌گذارد و برخی رسانه‌های ترکیه، گمانه‌زنی‌هایی را درباره پایان زودهنگام کار ژوزه مورینیو در این تیم آغاز کرده‌اند. این در حالیست که فنرباغچه ۱۷ امتیازی، یک بازی کمتر نسبت به گالاتاسرای صدرنشین با ۲۵ امتیاز دارد.
 اریک تن‌هاخ سرمربی منچستریونایتد درباره جدال با مورینیو صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است: «بازی بزرگی برای هردو ما است. او یک شخصیت برنده است و جام‌های بسیار زیادی برده است. به عقیده من مورینیو یک الگو برای مربی‌های پرشمار است، پس از بازی کردن مقابل وی لذت می‌برم.»
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳