اخبار

دفع حمله سایبری بات‌ها
 از ۱۷۴ کشور دنیا
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه این روزها با حجم زیادی از حملات سایبری مواجه هستیم که از نقاط مختلف دنیا توزیع شده است، گفت: به عنوان مثال اخیراً حملاتی از ۱۷۴ کشور دنیا به ما انجام شد که تحقیقات نشان می‌داد حمله مربوط به ‌«بات»هاست. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، «بهزاد اکبری» افزود: با وجود چنین حملات سایبری به زیرساخت ارتباطی کشور، تلاش شد این حملات مدیریت شود تا کمترین تأثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد. وی افزود: به دنبال ارتقای توانایی کشف و امکان مقابله با این حملات هستیم. همچنین باید ارتباطات بین‌الملل خود را به لحاظ کارایی خدمات ارائه شده و پایداری، توسعه دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد مشکلی ایجاد نشود.

تخلفی در بسته‌های اینترنتی
 مشاهده نشد
پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود: گلایه برخی از کاربران درباره واقعی بودن حجم بسته‌های اینترنت و تمام شدن آنها بیش از موعد، در دست بررسی کارگروهی در رگولاتوری است و نتیجه آن به مردم اعلام می‌شود.به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری
دراین باره گفت: مطابق دستور وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یک تیم را سازماندهی کرد تا با همراهی افراد فنی در حوزه نظارت، با تمرکز بر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده، این موضوع بررسی شود. محمد امامی افزود: این بررسی در حوزه اینترنت ثابت و سیار در حال انجام است و تاکنون تخلفی مشاهده نشده اما درصورت مشاهده تخلف، مطابق موارد موجود در پروانه‌های فعالیت اپراتورها، اخطار و جریمه را برای آنها در نظر می‌گیریم.وی درباره تمام شدن زودهنگام بسته اینترنتی گفت: ممکن است در تلفن همراه نرم‌افزاری در حال به‌روزرسانی دستی یا خودکار باشد که کاربر از آن اطلاعی ندارد یا نرم‌افزار پرمصرفی روشن باشد که حتی با خاموش بودن صفحه موبایل، منجر به افزایش مصرف اینترنت می‌شود. امامی تأکید کرد: کاربران می توانند شکایات حوزه ارتباطات را ابتدا از خود اپراتور و در مرحله بعد از سامانه ۱۹۵ مطرح و پیگیری کنند.

ریاست استاد شریف بر کمیته
 المپیاد جهانی هوش مصنوعی
دکتر علی شریفی زارچی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی IOAI انتخاب شد.به گزارش ایسنا، وی دراین باره گفت: ۱۸ نفر از استادان و متخصصان هوش مصنوعی از کشورهای مختلف جهان، اعضای کمیته علمی این المپیاد هستند و دومین دوره آن تابستان سال آینده در کشور چین برگزار خواهد شد.امسال نخستین المپیاد جهانی هوش مصنوعی (IOAI 2024) در بلغارستان برگزار شد و ایران مدال تیمی برنز و رتبه‌ هجدهم را کسب کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳