حوادث جهان

   آرژانتین
سقوط مرگبار خواننده معروف از بالکن هتل
 خواننده بریتانیایی سابق گروه «وان دایرکشن»، شامگاه چهارشنبه ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) در پی سقوط از بالکن اتاقش در طبقه سوم یک هتل در بوینس‌آیرس جان خود را از دست داد. جسد لیام پین خواننده ۳۱ ساله در محوطه هتل پیدا شد.به گزارش پلیس بوینس‌آیرس، این حادثه پس از تماس یکی ازکارکنان هتل رخ داد که به پلیس گفته بود این خواننده حالت تهاجمی دارد و احتمالاً تحت تأثیر مواد مخدر والکل است. مدیر هتل اعلام کرد که صدای بلندی از پشت هتل شنیده شد و وقتی پلیس به محل حادثه رسید، متوجه سقوط مردی از بالکن اتاقش شدند. امدادگران پس از بررسی وضعیت، مرگ او را تأیید کردند. سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای و کانال موسیقی ام‌تی‌وی امریکا نیز در شبکه‌های اجتماعی به خانواده او تسلیت گفتند. پلیس بعد از دریافت تماسی از یکی از کارکنان هتل، به محل حادثه رفت. در فایل صوتی منتشر شده، کارمند هتل به اضطراری بودن وضعیت میهمان اشاره کرد و گفت: «او وقتی هوشیار است، تمام اتاق را تخریب می‌کند و جانش در خطر است، زیرا اتاقش بالکن دارد.» پین پیشتر به مشکلات سلامت روان و مصرف الکل برای مقابله با فشار ناشی از شهرتش اعتراف کرده بود. گروه «وان دایرکشن» تا سال ۲۰۲۴ به عنوان سومین گروه پسرانه برتر معرفی شده و حدود ۷۰ میلیون آلبوم در سطح جهانی فروخته است که آن را به یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های پسرانه تاریخ تبدیل می‌کند.

   پرو
مرگ  و مصدومیت ده ها زندانی در آتش سوزی کارگاه کفش
 مؤسسه ملی مجازات پرو روز پنجشنبه تأیید کرد که در آتش‌سوزی در زندانی در شهر هوانکایو پرو حداقل پنج کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، این مؤسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آتش‌سوزی در ساعت ۲۱:۳۰ در کارگاه کفش زندان هوانکایو رخ داد که منجر به مرگ پنج نفر ظاهراً به دلیل خفگی، شد. به گفته این مقام، پرسنل امنیتی پس از اطلاع از وضعیت، آتش‌نشانان محلی را مطلع کردند که سپس با حداقل ۳۰ نفر از اعضا به همراه آمبولانس‌ها و خودروهای پشتیبانی وارد صحنه شدند. مؤسسه ملی مجازات پرو می‌افزاید که طبق پروتکل‌های امنیتی تعیین شده، زندانیان برای تضمین امنیت جسمی به مکان امنی منتقل شدند. براساس گزارش‌های خصوصی، احتمال می‌رود که یک اتصال کوتاه در کارگاه کفش باعث آتش‌سوزی شده باشد که به سرعت توسط مواد قابل اشتعال تشدید شده است.

   ترکیه
مرگ 6 گردشگر در واژگونی اتوبوس
 رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که در پی واژگونی یک اتوبوس در مناطق مرکزی این کشور دست‌کم ۶ نفر کشته شدند. به گزارش دیلی‌صباح، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که در پی واژگونی اتوبوس حامل گردشگران ژاپنی در استان مرکزی «آکسارای» دست‌کم ۶ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند. مهمت علی کومبوزاوغلو، فرماندار در جمع خبرنگاران گفت که مشخص نیست چه چیزی باعث تصادف در بزرگراه آکسارای - آنکارا شده است. این اتوبوس مسافران را از استان غربی بالیکسیر به منطقه کاپادوکیه، یک مقصد گردشگری محبوب در مرکز ترکیه می‌برد. وی همچنین افزود: مجروحان این حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شدند و تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.
 
   سریلانکا
برخورد قطار با گله فیل‌ها  فاجعه‌ساز شد
 یک قطار حامل سوخت در استان مرکزی شمالی سریلانکا پس از برخورد با گله‌ای از فیل‌های وحشی در مسیر راه‌آهن از ریل خارج شد. به گزارش شینهوا، اداره راه‌آهن سریلانکا گزارش داد این حادثه حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت محلی در حالی رخ داد که قطار از ترمینال ذخیره‌سازی نفت کولوناوا در کلمبو به سمت باتیکالوآ در استان شرقی در حرکت بود. براثر این برخورد، چهارتانکرسوخت از ریل خارج شده و خسارت قابل توجهی به خطوط راه‌آهن وارد کرده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که در این حادثه دو فیل کشته و تعدادی دیگر بشدت مجروح شدند. خدمات ریلی در خط اصلی کلمبو-باتیکالوآ به دلیل آسیب به طورموقت متوقف شده است.
 
   فنلاند
2 کشته در سقوط هواپیمای سبک
  سقوط یک هواپیمای کوچک در فرودگاه رایسکالا در لوپی جنوب فنلاند، ۲ کشته برجا گذاشت. به گزارش یورونیوز، پلیس روز جمعه تأیید کرد که در سانحه سقوط هواپیما، هر دو سرنشین آن جان خود را از دست داده‌اند. خبرگزاری فنلاند (STT) هم اعلام کرد که یک هواپیمای دو نفره هنگام برخاستن از زمین سقوط کرد و آتش گرفت. سخنگوی پلیس گفت که هنوز برای اظهارنظر در مورد علت سقوط هواپیما، زود است.
 
   قرقیزستان
ناپدید شدن 6 نفر در ریزش بهمن
 جست‌وجو برای یافتن ۶ نفر که پس از ریزش بهمن در جنوب قرقیزستان ناپدید شده‌اند، پس از یک هفته همچنان ادامه دارد. به گزارش راشاتودی، امدادگران گفتند که یک گروه ۱۴ نفره در ۹ اکتبر برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به کوه‌های منطقه چتکل در منطقه جلال آباد رفته بودند. پس از گزارش ریزش بهمن در روز یکشنبه، جست‌و‌جو برای نجات آنها آغاز شد. هشت نفر روز پنجشنبه زنده پیدا شدند. جست‌و‌جو برای یافتن شش نفر باقی‌مانده و ۱۷ اسب همراه گروه، همچنان ادامه دارد و کارکنان وزارت شرایط اضطراری و ساکنان محلی در محل حضور دارند.