اخبار

خط ‌و نشان قلعه‌نویی برای منتقدان
به کسانی تریبون می‌دهند
که ضد من هستند

 تیم ملی فوتبال کشورمان در مسیر صعود به جام جهانی 2026 در فیفادی مهرماه به یک تساوی مقابل ازبکستان و یک پیروزی مقابل قطر دست یافت. در این بین عملکرد تیم ملی مورد نقد برخی کارشناسان قرار گرفت که امیر قلعه‌نویی در گفت‌و‌گویی تلویزیونی این‌گونه پاسخ داد: «تیم چند مشکل دارد که مردم باید آنها را بدانند. اول اینکه در گذشته کلی لژیونر داشتیم اما الان در اروپا تنها یک نفر را داریم که هنوز جایگاه خود را در اینترمیلان به دست نیاورده و این به خاطر جابه‌جایی طارمی از پورتو به این تیم است. از سویی دیگر بازیکنی مانند سردار آزمون وقتی از رم به لیگ امارات می‌آید شرایط سخت می‌شود.» وی ادامه داد: «شرایط سنی بازیکنان تیم ملی بالا رفته و از آن سو تولید بازیکن هم نداشته‌ایم. تیم‌های پایه و باشگاه‌ها وظیفه تولید بازیکن دارند و نباید نقد آن را به تیم ملی داشت. همچنین نداشتن زمین مناسب برای میزبانی هم باید به این موارد اضافه شود. بعد از ۱۸سال، رنک ۱۹جهان را به دست آوردیم و این براساس فاکتورهایی به دست آمده است که باید دیده شود.» قلعه‌نویی با تأکید بر اختلاف امکانات و شرایط تیم‌های فوتبال، گفت: «ژاپن هر جا بازی داشته باشد بازیکنان آنها با یک پرواز مستقیم راهی آن کشور می‌شوند اما بازیکنان ما باید ساعت‌ها در پرواز باشند و برخی مواقع ۳۰ساعت در راه هستند و همه اینها در فوتبال حرفه‌ای مشکل ایجاد می‌کند. صحبت من این است اگر با قلعه‌نویی مشکل دارید چرا زحمت تیم ملی را نادیده می‌گیرید؟ در گذشته پاداش‌های دلاری و بهترین کمپ‌ها را داشتیم، اما الان شرایط چگونه است؟‌ جاهایی که باید به ما کمک می‌کردند نه‌تنها نکردند بلکه به جای تبر با اره‌ برقی به جان ما افتادند و اینها خوب نیست. به مدیران رسانه ملی می‌گویم، هر فردی با قلعه‌نویی مشکل دارد در برخی شبکه‌ها تریبون دارد. سابقه کاری من مشخص بوده و اگر قرار است فردی تریبون در رسانه ملی داشته باشد باید سابقه او هم مشخص باشد.»


هفته هشتم لیگ برتر فوتبال
پیروزی آبی‌های خوزستان
و باخت خرم آبادی‌ها
هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی شروع شد که بازی‌های معوقه این هفته از رقابت‌ها، بسیار بیشتر از گذشته به چشم می‌آمد و از 8 بازی این هفته فقط 5 بازی برگزار می‌شود که روز پنجشنبه مصاف شش تیم شروع این هفته بود. مس رفسنجان بدون سرمربی به اهواز رفت و در بازی پرگل مقابل آبی‌های خوزستان بازی را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد. شمس‌آذر قزوین میزبان هوادار قعرنشین بود اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و بازی با نتیجه یک بر یک با تساوی به پایان رسید. دیدار چادرملو اردکان و خیبر خرم‌آباد هم به نفع میزبان تمام شد و چادرملو توانست با یک گل در حضور هوادارانش خرم‌آبادی‌ها را شکست دهد.


افتتاح خانه کشتی «امامعلی حبیبی»
به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، خانه کشتی جهان پهلوان امامعلی حبیبی در بابل به بهره‌برداری رسید. علی رجبی، مدیر کل ورزش و جوانان مازندران روز جمعه در آیین بهره‌برداری از خانه کشتی جهان پهلوان امامعلی حبیبی گفت: «اولین مدال المپیک ایران را پهلوان امامعلی حبیبی و اولین مدال بعد از انقلاب اسلامی را نیز عسکری محمدیان هر دو از مازندران کسب کردند.» رجبی ادامه داد: «در هفته تربیت بدنی پنج طرح ورزشی دیگر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و لازم می‌دانم از زحمات خیرین برای کمک به ورزش مازندران تشکر کنم. با تلاش‌های صورت گرفته، هیأت کشتی مازندران در کشور به عنوان برتر دست یافت و در این راستا سالن‌هایی را به خانه کشتی اختصاص دادیم.» همچنین در این مراسم از جهان پهلوان امامعلی حبیبی تقدیر شد.


راه‌اندازی ستاد ورزش‌های پر مدال
ستاد ورزش‌های پرمدال با تأکید وزیر ورزش راه‌اندازی می‌شود. احمد دنیامالی وزیر ورزش، برای بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک 2028 دستور راه‌اندازی ستاد ورزش‌های پر مدال را داده تا هدف دیگرش یعنی افزایش بودجه ورزش هم تحقق پیدا کند.


 دومین پیروزی هندبال ساحلی
ملی‌پوشان هندبال ساحلی در دومین بازی قهرمانی آسیا به برتری رسیدند. این تیم در سومین روز این رقابت‌ها به مصاف تیم اردن رفت که ملی‌پوشان نوجوان نیمه اول این بازی را با پیروزی ۱۸-۱۲ به پایان رساندند و در نیمه دوم نیز کار سختی نداشتند و با تسلط بر بازی این نیمه را هم با نتیجه ۱۵-۸ و نهایت ۲-0 تمام کردند. تیم ایران امروز استراحت می‌کند و ساعت 12:45 دقیقه ظهرفردا به مصاف چین می‌رود.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۸ مهر ۱۴۰۳