فرهنگ

وزیر فرهنگ خبر داد
تجدیدنظر درباره پرونده هنرمندان ممنوع‌الکار

سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره پرونده ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان و بازگشت به کار آنها اظهار داشت: بخشی که به عنوان هنرمندان ممنوع‌الکار تلقی می‌شوند، مواردشان مختلف است، تک‌تک این موارد در این دوره جدید مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تجدیدنظر کلی می‌شود.
وی همچنین بدون دادن وعده‌ای در دولت جدید برای مسکن هنرمندان، هر نوع قول جدیدی را منوط به اطمینان حاصل کردن از آن عنوان کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اقدام‌ها و وعده دولت سیزدهم برای مسکن هنرمندان و برنامه و وعده‌های دولت چهاردهم اظهار داشت: اجازه بدهید این قول را زمانی بدهم که مطمئن شوم.
صالحی در پاسخ به این سؤال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قانونمند‌‌ کردن سبک موسیقی رپ برنامه‌ای در دست دارد، گفت: درباره این نوع موضوعات اجازه بدهید معاونت هنری مستقر (یا تثبیت یا تغییر) شود؛ در شورا یا مجموعه‌ای که در دوره جدید استقرار پیدا می‌کند، موضوعاتی که مقداری مورد تفاوت‌ نظر است، آنجا تعیین‌تکلیف نهایی خواهد شد.
صالحی درباره تأخیر در تعیین معاونت‌ها گفت: قبلاً هم گفتیم تا آخر مهرماه انتصابات انجام می‌شود، البته مسیر خود را طی می‌کند، اما انتصابات مسیری در فضای استعلام‌هاست و در این دوره استعلام‌ها سه‌گانه است.
وی افزود: البته انتصابات کمی طول کشیده، کمیته انتصابات هم کار خود را انجام خواهد داد. مجموعه معاونت‌ها در مسیر استعلام‌ها قرار دارد و همان قولی که دادیم تا پایان مهرماه از نظر ما قطعی است. وی در پاسخ به این سؤال که ممکن است تئاتر به سازمان تبدیل نشود، گفت: هر سندی که مصوب شود، ان‌شاء‌الله آیین‌نامه‌های اجرایی آن تهیه خواهد شد.

 

بازدید نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس از نمایشگاه دائمی ساترا

«علی خضریان» نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس، با حضور در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، (ساترا) از نمایشگاه دائمی این سازمان بازدید کرد و گفت: بحث تنظیم‌گری و نظارت بر فعالیت رسانه‌های فراگیر و رسانه‌هایی که در فضای مجازی بر تولید محتوا و سرنوشت فرهنگی و تربیت اجتماعی کشور نقش دارند، جزو اتفاقات ضروری جامعه ماست.
وی در ادامه افزود: زحماتی که دوستان در بخش‌های مختلف تنظیم‌گری اعم از حقوقی، پژوهشی، محتوایی، آموزشی و اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر انجام می‌دهند، قابل تقدیر است، اما از آنجا که اصل موضوع ساترا و تمام فضای مجازی که درگیر آن هستیم در بحث تولید، نظارت یا حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، قوانین به‌روزی ندارد، ضروری است که بخش حقوقی ساترا بتواند ارتباط تنگاتنگی در مجلس با کمیسیون فرهنگی و کمیسیون قضایی (با توجه به جرایم رایانه‌ای) داشته باشد./روابط عمومی