از گوشه و کنار ایران

برخورد با معلم خاطی در بجنورد
 اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که موضوع تنبیه دانش‌آموز یکی از مدارس بجنورد توسط معلم با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه‌ به عمل خلاف قانون رخ‌ داده در تنبیه دانش‌آموز پایه هفتم مدرسه ابوریحان بجنورد در روز یکشنبه گذشته، پس از انجام بررسی‌های لازم در گام اول از خانواده این دانش‌آموز دلجویی شد.در بخشی دیگر عنوان شده است: فرد خاطی به هیأت تخلفات معرفی شده و مطابق قانون، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد. مطابق قانون انجام هر گونه تنبیه بدنی ممنوع بوده و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

یک کشته در برخورد سه خودرو
تصادف سه خودرو در مسیر ارتباطی چابهار-‌کنارک یک کشته و ۲ مجروح بر جا گذاشت.
سید محمد‌مهدی سجادی، مدیرعامل هلال ‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: صبح چهارشنبه تصادف سواری پژو‌پارس با سواری پژو۴۰۵ و یک مینی‌بوس در کیلومتر ۲۵ مسیر چابهار به کنارک به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام و بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه جاده‌ای وشنام شهرستان چابهار به محل حادثه اعزام و پس از ارزیابی اولیه مشخص شد این سانحه یک کشته و ۲ مصدوم داشته است.وی ادامه داد: راننده خودروی سواری پژو‌پارس تنها جانباخته حادثه بود که پس از رهاسازی توسط تیم هلال احمر به عوامل انتظامی تحویل شد.
 
مرگ کارگر راه‌آهن زاگرس در سقوط به پرتگاه
کارگر نگهبان در امور نگهداری خطوط راه‌آهن زاگرس که چند روز قبل هنگام گشت در محدوده محل کار خود از ارتفاع به پایین سقوط کرده بود، جان باخت.
یک منبع کارگری در راه‌آهن ناحیه زاگرس در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: این کارگر نگهبان در خطوط راه‌آهن زاگرس به نام «حیدر دهقان‌پور» که تقریباً ۵ روز پیش هنگام بازرسی و گشت در حوالی تونل شماره ۱۰ بلاک تله‌زنگ، شهبازان از پرتگاه به پایین سقوط کرده بود، روز سه‌شنبه جان باخت. روز حادثه مرحوم دهقان‌پور به وسیله درزین به ایستگاه تنگ هفت و از آنجا به وسیله بالگرد به الیگودرز و سپس به بیمارستانی در تهران اعزام شده بود.
 
انفجار مرگبار دیگ ذوب چدن به خاطر اختلال برق
اختلال در سیستم برق موجب انفجار دیگ ذوب چدن کارخانه چدن‌سازی واقع در فاز دوم شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان و مرگ 2 نفر شد.حمیدرضا محمدی‌فشارکی، فرماندار ویژه کاشان گفت: این انفجار که ساعت سه‌ونیم بعد‌از‌ظهر سه‌شنبه رخ داد، ۲ کشته و 7 مصدوم برجا گذاشت. یک نفر از فوتی‌های این حادثه در همان لحظه انفجار به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد و فرد دیگر در بیمارستان جان باخت. بررسی‌ها نشان داد اختلال در سیستم برق موجب انفجار دیگ ذوب چدن شده است.فرماندار ویژه کاشان ادامه داد: 7 حادثه‌دیده دیگر انفجار دیگ ذوب چدن در شهرک صنعتی کاشان برای مداوا به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان منتقل شدند.
 
توقیف فورد 12 میلیارد تومانی در فردیس
 یک دستگاه خودروی فورد ‏موستانگ قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس توقیف شد.
 سرهنگ فرج‌اله اسداللهی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس پس از اطلاع از نگهداری یک دستگاه خودروی خارجی در یک پارکینگ با انجام هماهنگی قضایی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. مأموران در بررسی‌های تکمیلی متوجه شدند این خودرو فاقد مدارک قانونی و گمرکی معتبر بوده و قاچاق محسوب می‌شود و به همین دلیل آن را توقیف و روانه پارکینگ کردند.
 سرهنگ اسداللهی در پایان با اشاره به اینکه ارزش خودروی توقیف شده بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند و شهروندان با گزارش‌های خود به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ می‌توانند یاریگر پلیس در مقابله با این پدیده شوم باشند.
 
 دستگیری 2 برادر به اتهام قتل در طارم
دو برادر که در یک نزاع جمعی پسر جوانی را در شهرستان طارم به قتل رسانده بودند در کمتر از ۶ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: گزارش انتقال یک مضروب به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان در پی نزاع دسته‌جمعی در یکی از روستاهای شهرستان طارم به پلیس اعلام شد و کارآگاهان برای بررسی بیشتر به بیمارستان اعزام شدند. فرد مصدوم در بیمارستان فوت کرد و شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار مأموران قرار گرفت. در تحقیقات مأموران مشخص شد ۲ برادر در این نزاع دسته‌جمعی حضور داشته‌اند و یکی از آنها که جراحت شدید داشته به محض حضور مأموران از محل متواری شده است. با توجه به اینکه حضور این فرد در بیمارستان برای مداوا متصور بود، بالاخره این فرد حین مداوای جراحت خود در یکی از بیمارستان‌های زنجان دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد که در بازجویی تخصصی لب به اعتراف گشود و به قتل با چاقو اعتراف کرد. دو نفر دیگر نیز در این حادثه دستگیر شدند و عامل قتل به همراه همدستانش روانه زندان شدند.
 
انهدام باند سارقان خودرو و خانه در ساوه
مأموران انتظامی در دو عملیات جداگانه پنج سارق خودرو و وسایل منازل را دستگیر کردند.سرهنگ مجتبی جمالی، فرمانده انتظامی ساوه گفت: مأموران یگان امداد شهرستان ساوه حین گشت در یکی از محورهای اطراف این شهرستان یک دستگاه خودروی سواری پراید را که سابقه سرقت داشت، شناسایی و متوقف کردند. پس از بررسی از سامانه یکپارچه پلیس مشخص شد که خودروی فوق طی چند روز گذشته از استان همدان سرقت شده است.سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر سارق دستگیر شده‌اند، افزود: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو اقلام سرقتی دیگر شامل ۲۰ متر کابل، دو تخته قالیچه، ۲ دستگاه تلفن همراه و یک عدد باتری خودرو کشف که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.فرمانده انتظامی ساوه همچنین در خصوص دستگیری سه سارق خانه نیز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل شهروندان در سطح شهرستان ساوه، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. با بررسی‌های تخصصی و فنی، سرنخ‌هایی از یک باند سرقت منزل اهل یکی از استان‌های همجوار به دست آمد و هر سه متهم دستگیر شدند. متهمان به 7 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
 
 8 شکارچی متخلف در دام مأموران محیط‌زیست
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال از دستگیری 8 شکارچی متخلف در این شهرستان طی یک هفته اخیر خبر داد.حسین معصوم‌زاده، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: در یک هفته گذشته مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست خلخال مستقر در پاسگاه‌های محیطبانی، 8 شکارچی متخلف را دستگیر کردند. از چهار شکارچی تعداد ۱۱ قطعه کبک و از ۲ شکارچی دیگر ۶ قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شد. به گفته معصوم‌زاده، ۲ نفر از شکارچیان هم حین شروع به شکار دستگیر شدند. از این متخلفان۲ قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی، ده‌ها عدد فشنگ و چندین رشته تور صید پرنده کشف و ضبط شد.رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال از دوستداران محیط‌زیست خواست هر گونه تخلفات شکار و صید را به اداره محیط‌زیست شهرستان یا سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.