دوچرخه سوار ایرانی پیشنهاد رکاب زدن با پرچم ترکیه را رد کرد

رکابزن وطن دوست

زیست بوم/ کرامت عزیززاده دوچرخه سوار و جهانگرد ایرانی با دوست پا به رکابش، پرویز پروین زاد، خیابان‌های تهران را رکاب زد تا رسید به خیابان خرمشهر (آپادانا) و درختی را به نام «صلح و دوستی» روبه‌روی روزنامه ایران کاشت. عزیززاده پیش از آنکه درختی به درختان خیابان «آپادانا» اضافه کند همه ایران را و 72 کشور جهان را رکاب زده بود. دوچرخه، او را به هر کشوری رساند جلوی صلیب سرخ آنجا درخت کاشت. وقتی هم به ترکیه رسید درختی روی به روی هلال احمر ترکیه کاشت. رئیس هلال احمر ترکیه به او پیشنهاد می‌دهد که دنیا را با پرچم کشور ما رکاب بزن. کرامت عزیززاده هم او را به یک «نه» محکم و قوی میهمان می‌کند و با همان لهجه شیرین فارسی _آذری‌اش به «ایران» می‌گوید: «به او گفتم من ایرانی هستم، هیچ موقع ملیتم را به خاطر پول نمی‌فروشم. راضی هستم نان خالی بخورم و پرچم کشورم را در 5 قاره جهان بچرخانم.»

رکاب زدن برای پزشکیان
عزیززاده برای رأی آوردن مسعود پزشکیان هم دست به کار شد و به گفته خودش 7 استان را رکاب زد. می‌گوید به رئیس‌جمهور هم برای کاشت درخت نامه نوشته است. با نامه او موافقت هم شده است. حالا هم می‌گوید: منتظر مشخص شدن روزی است تا پاستور را رکاب بزند و با پزشکیان درخت بکارد.

تقاضا از شهردارها
شهرهای زیادی را پدال زده است. گله دارد که چرا در هر شهری پیست دوچرخه وجود ندارد؟ چرا راننده‌ها حقی برای دوچرخه سوارها قائل نیستند؟ چرا مدام با بوق‌های بلند امنیت دوچرخه سواران را تهدید می‌کنند. از شهرداران تقاضا دارد تا در هر شهری پیست دوچرخه سواری ایجاد شود. دوچرخه با قیمت مناسب تعاونی در اختیارعلاقه مندان قرار گیرد. می‌پرسد چرا باید قیمت دوچرخه صد میلیون تومان باشد؟ من خانه و زندگی‌ام را فروخته ام.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳