اخبار

تبلیغات تجاری در فضای مجازی قانونمند می‌شود
پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.
به گزارش «ایران»، این سند که متولی تدوین آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به دنبال ساماندهی و نظام‌مند‌سازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی در راستای ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزش‌های اسلامی و ایرانی و مهم‌تر از همه، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و مردم است. بررسی‌های تکمیلی این سند در حال حاضر در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و بزودی نخستین جلسه بررسی نهایی آن در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار می‌شود.


رشد 5 برابری
پهنای باند پیام‌رسان‌های داخلی
 طبق گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، پهنای باند مصرفی در پیام‌رسان‌های داخلی در مقایسه با
شهریور ۱۴۰۰ حدود 5برابر رشد داشته است.
همچنین براساس آخرین آمارها تا نیمه مهرماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به
شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله
 ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و در آی گپ ۲ برابر شده است. گفتنی است اواخر شهریور هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، پلتفرم‌های بومی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را داشته باشند و این وزارتخانه، حمایت از سکوهای بومی را متناسب با اقتضائات و شرایط روز دنبال می‌کند.


مشارکت صندوق نوآوری
در سود و زیان دانش‌بنیان‌ها
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از مشارکت این صندوق در سود و زیان طرح‌های دانش‌بنیان خبرداد و گفت: سقف مشارکت تا ۱۰۰ میلیارد تومان است. به گزارش مهر، سیاوش ملکی‌فر افزود: سرمایه صندوق در طول فعالیت ۱۰ساله خود، از ۳ همت به ۱۰همت رسیده است، چراکه نیاز مالی شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در راستای گسترده شدن آنها افزایش یافته است. صندوق نوآوری با همان سرمایه ۳همت توانسته است تاکنون ۶۵ همت انواع خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهد.


روبات‌های تسلا تقلبی از آب درآمدند
رویداد سایبرکب شرکت تسلا با حضور پررنگ روبات‌های «اپتیموس» جلب توجه کرد، اما اکنون مشخص شده این ابزارها خودکار نیستند و با کمک انسان و هوش مصنوعی در این مراسم فعالیت می‌کردند.
به گزارش مهر، تسلا در مراسم رونمایی از سایبرکب در هفته گذشته نمایشی عظیم از روبات‌های خودکار «اپتیموس» به راه انداخت. این روبات‌ها با مردم ارتباط برقرار کردند، به میهمانان نوشیدنی تعارف و با آنها بازی کردند اما به نظر می‌رسد این فقط یک نمایش بوده و عملاً روبات‌های تسلا تقلبی از آب درآمدند.


۳ دست روباتیک، رهبر یک ارکستر
یک روبات رهبر ارکستر در آلمان روی صحنه رفت و در کنسرت بی‌نظیر«سمفونی روبات»، یک گروه ارکستر را رهبری کرد. به گزارش ایسنا، سه بازوی روباتیک، رهبری یک ارکستر را در آلمان بر عهده گرفتند تا توانایی‌های رهبران موسیقی ماشینی به نمایش گذاشته شود. «درسدن سینفونیکر»، یک ارکستر آلمانی مستقر در شهر درسدن است که به دلیل رویکرد نوآورانه‌اش به موسیقی کلاسیک و تمایلش برای آزمایش با اشکال جدید شناخته می‌شود. البته این روبات قرار نبود جایگزین رهبران ارکستر انسانی شود، بلکه قرار بود بررسی کند که چگونه انسان‌ها و ماشین‌ها می‌توانند با هم در عرصه موسیقی کار کنند. این روبات سه دست که مایرا(MAiRA) نام دارد، می‌تواند به اجرای موسیقی‌هایی که برای یک رهبر ارکستر دشوار است، کمک کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳