اخبار

به‌روز‌رسانی فهرست ابر بدهکاران
بانک مرکزی براساس تکلیف قانونی فهرست ابربدهکاران و دریافت کنندگان تسهیلات کلان ۲۷ بانک را به‌روزرسانی کرد. براساس قانون بودجه بانک مرکزی مکلف است اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط را به تفکیک هر یک از اشخاص شامل میزان پرداختی نرخ سود مدت بازپرداخت دوره تنفس وضعیت بازپرداخت و نوع و میزان وثیقه را سه هفته بعد از پایان هر فصل منتشر کند.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه بانک مرکزی و رفتن به بخش آمار و داده‌ها، قسمت «تسهیلات کلان جاری» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» اطلاعات مربوطه را مشاهده کنند.
 تصویب تحویل ۵ بیمارستان در سال جاری
سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی در سال‌جاری مالی ۵ بیمارستان و ۳ ورزشگاه را در کشور تکمیل کرده و تحویل بهره‌بردار می‌دهد و در کنار آن عملیات اجرایی احداث ۸ بیمارستان جدید نیز آغاز خواهد شد.
این گزارش حاکی است که در سال‌جاری در حوزه سلامت و بیمارستان‌ها، مقرر است تا بیمارستان ۲۶۰ تختی کرج، بیمارستان ۴۰۰ تختی رشت، بیمارستان ۳۴۱ تختی ساری، بخش الحاقی بیمارستان تالش و بخش الحاقی بیمارستان لنگرود در صورت تأمین اعتبار در سال‌جاری تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود.
 
تصویب ساخت اولین شهر جدید مرزی
جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران روز گذشته با دستور کار بررسی طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهر جدید در منطقه اینچه‌برون برگزار و بر نقش شهر جدید در تعادل‌بخشی به نظام سکونتگاهی و پشتیبان نظام فعالیتی آینده استان گلستان تأکید شد. در این جلسه، ضرورت و مکان احداث شهر جدید پیرامون منطقه آزاد اینچه‌برون با ظرفیت جمعیتی 100 هزار نفر و جمعیت‌پذیری 35 هزار نفر در مرحله نخست در زمینی به مساحت 1400 هکتار به تصویب رسید.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳