اخبار

شکایت از هزار نظامی صهیونیست
در دادگاه کیفری بین‌المللی
یک وکیل مدافع هلندی و نماینده «جنبش ۳۰ مارس» در هلند، شکایتی کیفری علیه  هزار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که در نسل‌کشی غزه شرکت کرده‌اند، به دادگاه کیفری بین‌المللی تقدیم کرد.
«جنبش ۳۰ مارس» در هلند توسط فعالان اروپایی برای منع نسل‌کشی در غزه تشکیل شد و نامش را از «روز زمین» گرفته است؛ روزی که علیه کنترل رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی در ۳۰ مارس ۱۹۷۶ شاهد اعتراضات بود. نقش اصلی این جنبش تعقیب جنایتکاران جنگی و نسل‌کشی است.
«هارون رضا» وکیل مدافع هلندی و نماینده این جنبش گفت: تیم‌های تحقیقاتی بررسی‌هایی را انجام دادند که حدود یک سال به طول انجامید و حدود 8 هزار کلیپ ویدیویی و عکس جمع‌آوری کردند که شواهد قطعی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و دست داشتن نظامیان اشغالگر در آتش‌سوزی منازل، مساجد و دیگر جنایات است.

مکرون از دولت جدید «ناامید» است
برخی منابع نزدیک به کاخ الیزه از ناامیدی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از کابینه جدید خود خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، مکرون پس از سپری کردن یک دوره پرتلاطم سیاسی و معرفی دولت جدید، اینک‌ احساس انزوا می‌کند و از کابینه راستگرای خود ناامید شده است.
طبق این گزارش، مکرون در راستای نقش جدید خود پس از توافق سر تقسیم قدرت، از امورات داخلی یک گام به عقب برداشته و بیشتر روی سیاست خارجی تمرکز کرده است. افراد نزدیک به رئیس‌جمهور فرانسه در مورد ناامیدی او از حکومت جدید می‌گویند که مکرون به تازگی در جمعی از افراد مورد اعتماد خود گفته است:«من این دولت را انتخاب نکردم!»
به گفته این افراد که به شرط افشا نشدن هویت خود حاضر به گفت‌و‌گو شده‌اند، مکرون در این جمع تأکید کرده است:«آنان به من احساس شرمندگی می‌دهند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳