حوادث جهان

برزیل
6 کشته در سقوط بالگرد آتش‌نشانی
یک بالگرد آتش‌نشانی که با 6 خدمه برای کمک به هواپیمای کوچکی که در برزیل سقوط کرده اعزام شده بود دچار حادثه شد و سقوط کرد.به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات محلی روز یکشنبه اعلام کردند در پی سقوط یک بالگرد آتش‌نشانی در ایالت میناس گرایس در جنوب‌شرقی برزیل، کشته شدن 6 نفر تأیید شده است. به گفته ستوان هنریکه بارسلو، سخنگوی آتش‌نشانی، بالگرد از بعدازظهر شنبه ناپدید شده بود، اما بامداد یکشنبه در نزدیکی شهر اورو پرتو پیدا شد.در هواپیما چهار آتش‌نشان، یک پرستار و یک پزشک حضور داشتند. رسانه‌های محلی گزارش دادند این افراد برای کمک به جست‌و‌جوی هواپیمای کوچکی که در نزدیکی اورو پرتو سقوط کرده بود، اعزام شده بودند.
 
چین
واژگونی خودروی مخزن آب قربانی گرفت
یک خودروی مخزن آب آتش‌نشانی در استان شانشی در شمال‌غرب چین واژگون شد و به رودخانه سقوط کرد که در پی این حادثه پنج نفر کشته و یک نفر از سرنشینان آن زخمی شدند.به گزارش شینهوا، مقامات محلی روز یکشنبه اعلام کردند این حادثه زمانی رخ داد که خودروی آتش‌نشانی به سمت شهرستان باکسیان در شهرستان پینگلی در حرکت بود.
در پی این حادثه، بلافاصله اقدامات امداد و نجات آغاز شد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 
 اندونزی
آتش‌سوزی قایق نامزد انتخابات فرمانداری
 آتش‌سوزی یک قایق تندرو در آب‌های استان مالوکوی شمالی در اندونزی، دست‌کم پنج کشته برجا گذاشت و بیم آن می‌رود که تعداد جانباختگان افزایش یابد.به گزارش شینهوا، عبدالمویس اوما ترنات، یک مقام ارشد از آژانس محلی مدیریت و کاهش بلایا، روز یکشنبه گفت که این سانحه زمانی رخ داد که قایق حامل بنی لائوس، نامزد انتخابات فرمانداری و حامیانش، در بندری در منطقه تالابو لنگر انداخته بود و قبل از ادامه سفر برای مبارزات انتخاباتی در حال پر کردن سوخت بود. در این حادثه پنج نفر کشته و ۹ نفر مجروح شده‌اند و تعدادی دیگر نیز داخل قایق گیر افتاده‌اند.این مقام مسئول گفت که آتش کل قایق را فرا گرفته و ممکن است کسانی که داخل قایق باقی مانده بودند، مرده باشند.
 
 هندوستان
ریزش دیوار جان 6 کارگر را گرفت
روز یکشنبه پلیس اعلام کرد که پس از فرو ریختن دیواری در محل ساخت‌وساز یک شرکت خصوصی در ایالت گجرات در غرب هند، دست‌کم 6 کارگر کشته شدند و 3 کارگر دیگر زیر آوار گیر کردند.به گزارش ایندیاتودی، این دیوار در نزدیکی روستای جاسالپور در شهر کادی ناحیه مهسانا، حدود ۴۰ کیلومتری شمال‌غربی گاندیناگر، مرکز گجرات قرار داشت که فرو ریخت.
به گفته مقامات، این دیوار به دلیل رانش خاک در محل ساخت‌وساز در حالی که کارگران مشغول حفر گودالی برای یک مخزن زیرزمینی در محل بودند، فرو ریخته است.
 
 مصر
برخورد دو قطار مسافربری با 20 مصدوم
 برخورد ۲ قطار در استان «منیا»ی مصر منجر به زخمی شدن بیش از 20 مسافر شد.به گفته مقامات، روز یکشنبه یک لکوموتیو به قطار مسافربری قاهره در جنوب مصر برخورد کرد. این دومین تصادف قطار در یک ماه گذشته در این کشور است. مقامات راه‌آهن در بیانیه‌ای اعلام کردند که این برخورد در استان منیا در 270 کیلومتری (حدود 168 مایلی) جنوب قاهره رخ داد و دو واگن راه‌آهن به مسیر آب رودخانه مجاور سقوط کردند. وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که حداقل 20 نفر به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. خروج قطار از ریل و تصادفات در مصر رایج است؛ جایی که سیستم ریلی قدیمی با سوءمدیریت مواجه شده است.همچنین وزیر بهداشت مصر به معاون خود دستور داد از محل حادثه بازدید و به نیازهای آسیب‌دیدگان این سانحه رسیدگی کندو از تمام بیمارستان‌های منطقه خواست سطح هشدار را به حداکثر برسانند و با آسیب‌های وارده مقابله کنند.به گزارش «البوابه»، گفته می‌شود تردد قطارها در خطی که این ۲ قطار به یکدیگر برخورد کرده‌اند، متوقف شده است.
 
 امریکا
تیراندازی مرگبار در دانشگاه تنسی
 تیراندازی در محوطه دانشگاه تنسی امریکا دست‌کم یک کشته و ۹ زخمی داشت.به گزارش پلیس شهر نشویل، در مجموع، 10 نفری که قربانی این تیراندازی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند و یک مرد 24 ساله جان خود را از دست داد و یکی از مجروحان حادثه مظنون دست داشتن در این تیراندازی است.دانشگاه ایالتی تنسی به لحاظ تاریخی دانشگاهی است که اغلب دانشجویان آن سیاهپوست هستند و هنگام تیراندازی جشنی در محوطه دانشگاه در حال برگزاری بود که بیشتر جامعه سیاهپوستان در آن حضور داشتند.تاکنون جزئیات بیشتری درباره این حادثه و انگیزه ضارب از این تیراندازی منتشر نشده است.
بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در امریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات‌متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
 
  شیلی
کلیسای تاریخی طعمه حریق شد
کلیسای تاریخی سان فرانسیسکو در کشور شیلی پس از بروز یک آتش‌سوزی بزرگ به طور کامل فرو ریخت.به گزارش سی‌ان‌ان، کلیسای سان فرانسیسکو واقع در مرکز شهر سانتیاگو، نخستین کلیسای کاتولیک محسوب می‌شود که در شیلی ساخته شده است. این کلیسا توسط «پدرو د والدیوا» در سال ۱۵۵۴ میلادی به عنوان کلیسا تأسیس شد که مجسمه‌ای پلی‌کروم از مریم مقدس را در خود جای داده بود.گفتنی است؛ پس از وقوع زلزله‌ای که سال ۱۵۸۳ کلیسا را تخریب کرد، راهبان، کلیسای جدیدی را به جای آن ساختند. طرح اصلی کلیسا یک صلیب لاتین بود و برج ناقوس آن در سال ۱۸۵۷ بازسازی و سال ۱۸۸۱ محراب‌های باروک با محراب‌های نئوکلاسیک جایگزین شد که بررسی علت این حادثه ادامه دارد.