اخبار

قالیباف عازم ژنو شد
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر به لبنان و دیدار با مقامات این کشور، بیروت را به مقصد سوئیس ترک کرد تا در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که امروز در شهر ژنو آغاز می‌شود، شرکت کند.
تبیین و تشریح جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از گروه‌های مقاومت از جمله اهداف مهم رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به ژنو خواهد بود و قرار است وی در دیدارها و سخنرانی‌های خود، پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین را در مقابل این جنایات به دنیا برساند.

عارف به اسلام‌آباد سفر می‌کند
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسلام‌آباد از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۴ تا ۲۵ مهر) میزبان بیست ‌و سومین نشست شورای رؤسای دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد خواهد بود.
در این بیانیه که در وبگاه وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است: «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان به عنوان رئیس فعلی شورای رؤسای دولت‌های عضو این سازمان ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، نخست‌وزیران چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان، همچنین «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه هند، نخست‌وزیر مغولستان (کشور ناظر) و معاون کابینه و وزیر امور خارجه ترکمنستان (میهمان ویژه) به نمایندگی از کشورهای عضو در این نشست شرکت خواهند کرد.
در این بیانیه با اشاره به جزئیاتی درباره دستورکار این نشست آمده است: نشست شورای رؤسای دولت‌های عضو درباره همکاری‌های موجود در زمینه اقتصاد، تجارت، محیط زیست، ارتباطات اجتماعی-فرهنگی به بحث پرداخته و عملکرد این سازمان را بررسی خواهند کرد. رؤسا تصمیمات سازمانی مهمی برای تقویت بیشتر همکاری میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اتخاذ و بودجه این سازمان را تأیید خواهند کرد.

توضیحات قائم‌پناه درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری
محمدجعفر قائم‌پناه سرپرست نهاد ریاست جمهوری در توضیح انتصابات اخیر در نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: بالاخره تغییر و تحولاتی در کشور روی داده و در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی با رأی مردم، دولتی بر سر کار آمده و طبیعی است که افرادی در سمت‌هایی قرار گیرند که در راستای جلب نظر مردم باشد. نظام مردم‌سالاری یک دستاورد بشری است و طبق آن افرادی به قدرت می‌رسند که مردم آنان را انتخاب کرده باشند.
سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: اکنون که مردم به ما رأی داده‌اند نباید به دنبال خالص‌سازی باشیم و رقبا را با عناوینی مانند ضدانقلاب کنار بزنیم. ما همه بازیگران عرصه سیاسی هستیم و تلاشمان باید در جهت خدمت به مردم و منافع ملی باشد. در تغییر و تحولاتی که اتفاق می‌افتد نباید افراد توانمند را کنار بگذاریم، اما طبعاً وزن آن جریان که مردم به آن رأی داده‌اند، باید بیشتر باشد. ریاست جمهوری یک نهاد سیاسی است، اما بدنه کارشناسی و نخبه آن نباید در تغییرات سیاسی دستخوش تغییر شود.
 
سید حسن خمینی: تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران افغانستانی
شکل گرفته است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضا و مسئولین شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی تأکید کرد: تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط، عمدتاً برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است.
تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) افزود: نقش برادران ما در افغانستان و بخصوص شیعیان افغانستان در طول سال‌های بعد از انقلاب برای مردم ایران نه تنها مخرب نبوده که بسیار مولد و مثبت بوده است. یادگار امام(ره) همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی شیعیان افغانستان در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی مانند حضور در لشکر فاطمیون، بر خنثی‌سازی تبلیغات علیه افغانستانی‌ها تأکید کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳