حوادث جهان

لهستان
3 کشته در تصادف زنجیره‌ای اتوبوس
 یک اتوبوس مسافربری که از ورشو به اودسا در حرکت بود در یک تصادف هولناک با چند وسیله نقلیه، حداقل ۳ کشته و ۳۵ مجروح برجا گذاشت.به گزارش یورونیوز، این حادثه در نزدیکی روستای چیشکی حدود ۸۰ کیلومتری شرق لویو رخ داده و 6 نفر از مجروحان کودکان بوده و مقامات محلی در حال بررسی علت این حادثه هستند.
 
 امریکا
مرگ یک گردشگر در معدن طلای کلرادو
 گرفتار شدن گردشگران در عمق ۳۰۵ متری زمین، داخل معدن طلا در ایالت کلرادو، یک کشته برجا گذاشت.به گزارش رویترز، این افراد بخشی از یک گروه تور بودند و حوالی ظهر روز جمعه در نزدیکی ته معدن طلای مولی کاتلین در کریپل کریک، شهر تلر کلرادو گرفتار شدند. به گفته کلانتری تلر، این حادثه ناشی از خرابی تجهیزات بوده است.جیسون مایکسل، کلانتر تلر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که حوالی ظهر، معدن با یک مشکل مکانیکی در سیستم آسانسور خود مواجه شد که خطر شدیدی برای افراد حاضر در معدن ایجاد کرد.چندین آژانس از جمله تیم‌های جست‌و‌جو و نجات با تجهیزات سنگین به محل حادثه اعزام شدند.11 نفر همان ابتدا نجات یافتند و ۱۲ نفر دیگر برای چندین ساعت در کف معدن گیر افتاده بودند تا اینکه حوالی شب نجات یافتند، اما یک نفر در این حادثه جان باخت.
 
سریلانکا
تصادف اتوبوس با 18 مصدوم
  دو اتوبوس در امتداد جاده اصلی کلمبو-کندی با هم برخورد کردند و حدود ۱۸ مسافر زخمی شدند.به گزارش شینهوا، پلیس سریلانکا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو اتوبوس در امتداد جاده اصلی کلمبو-کندی با هم برخورد کردند و حدود ۱۸ مسافر زخمی شدند. مصدومان در دو بیمارستان اصلی در منطقه بستری شدند.پلیس گمان می‌کند این تصادف ناشی از نقص فنی در یکی از اتوبوس‌ها بوده که منجر به از دست دادن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده شده است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳