از گوشه و کنار ایران

آتش سوزی بازار شادآباد آسمان غرب تهران را سیاه کرد
آتش‌سوزی گسترده در چند انبار و مغازه چسب و لوله پولیکا واقع در بازار آهن شادآباد، آسمان غرب تهران را برای ساعتی سیاه کرد.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت 2 بعدازظهر شنبه در پی اعلام خبر آتش‌سوزی و مشاهده دود غلیظ با حجم زیاد در آسمان غرب تهران بلافاصله امدادگران 11 ایستگاه به محل حادثه در بازار آهن شادآباد رفتند و مشخص شد چند باب انبار و مغازه چسب و لوله پولیکا دچار حریق شده است و ارتفاع آتش و دود ده ها متر به آسمان رفته است.با شروع عملیات مهار آتش، تلاش‌ها ادامه یافت اما با توجه به وسعت حریق، مهار آتش زمان زیادی طول کشید و تا غروب ادامه یافت. وی اظهار کرد: کانون اصلی آتش‌سوزی در یک بازارچه با ده‌ها مغازه و انباری بود و مواد پرخطر از جمله هزاران مواد افشان، سیلندرهای گاز، لوله و چسب در این بازارچه وجود دارد که این موادهای افشان پی در پی منفجر می‌شد. همچنین آتش به 10 دستگاه خودرو سرایت کرد.
«جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: با توجه به نزدیکی محل آتش‌سوزی به فرودگاه مهرآباد مشکلی برای پروازها ایجاد نشد.
محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران نیز گفت: ساعت ۱۴:۰۹ شنبه یک مورد حادثه حریق به آدرس شادآباد بازار آهن نبش بلوک آذر در انبار چسب به سامانه ۱۱۵ اعلام شد و بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند تا مصدومان احتمالی را به مراکز درمانی منتقل کنند.

نجات از مرگ یک روز قبل از اجرای حکم
زندانی محکوم به قصاص یک روز قبل از زمان اجرای حکم با گذشت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.«حسن مددی» دادستان مرکز استان البرز گفت: این پرونده مربوط به قتلی بود که در سال ۱۳۹۵ رخ داد و محکوم از زمان بازداشت نزدیک به 8 سال در زندان بود و در شرایطی که رأی به تأیید دیوان‌عالی رسیده بود، مقدمات اجرای حکم انجام شد اما یک روز مانده به اجرای حکم با تلاش قاضی شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج و سایر همکاران و خیرین و در نهایت رضایت اولیای دم، این پرونده منجر به سازش شد.
مددی با بیان اینکه تلاش همکاران وی در دادسرا و همچنین شورای حل اختلاف مستقر در زندان برای انجام سازش در پرونده‌های مختلف است، تصریح کرد: این تلاش‌ها بدون گذشت شاکی‌ها در پرونده‌های کیفری و اولیای دم در پرونده‌های قصاص نفس و همچنین تلاش و همراهی خیرین به نتیجه نمی‌رسد.
 
مشروب الکلی سمی در زنجان هم قربانی گرفت
 مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول در زنجان منجر به مرگ یک نفر و مسموم شدن 5 نفر دیگر شد.داریوش تقی لو رئیس اورژانس زنجان گفت: هموطنان با رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادات مذهبی از نوشیدن الکل دوری کرده و سلامت خود را حفظ نمایند، چراکه مصرف خیلی محدود الکل نیز عوارض زیان‌باری خواهد داشت. مشکلات بینایی بحث نگران‌کننده این مسمومیت است. تولیدکنندگان مشروبات الکلی در کنار تولید الکل اتانول، اقدام به تولید الکل متانول نیز می‌کنند که متأسفانه عمده مسمومیت‌ها مربوط به الکل متانول است که عوارض بسیار نگران‌کننده برای مصرف‌کنندگان آن در پی دارد.

 سقوط مرگبار کارگر از طبقه چهارم ساختمان
بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی، جان کارگر ساختمانی را در ایلام گرفت.«نصرت‌اله لطفی» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: این کارگر در حالی که مشغول کار روی آرماتورهای یک ساختمان در حال ساخت بوده به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی از طبقه چهارم ساختمان سقوط  کرد.وی در تشریح جزئیات فوت این کارگر، گفت: این کارگر ساختمانی از طبقه چهارم ساختمان در حال ساخت روی سقف ساختمان مجاور که حدود سه طبقه از بنای در حال ساخت پایین‌تر بوده است، سقوط کرده و با توجه به شدت جراحات وارده، در دم جان خود را از دست داد.
 
 قتل همسر و برادرزن در ملایر، دستگیری در تهران
مرد مسلح که در اقدامی هولناک همسرش و برادر او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود با تلاش پلیس دستگیر شد.سرهنگ «احمد ساکی» فرمانده انتظامی ملایر در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اعلام خبر قتل در یکی از روستاهای ملایر بلافاصله مأموران پاسگاه جوزان به محل اعزام شدند.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ۳۳ ساله با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت اعضای خانواده همسرش کرده که در نتیجه این تیراندازی همسر و برادر همسر وی به قتل رسیده و فرد ضارب بلافاصله متواری شده است.سرهنگ ساکی ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با حضور سردار زارعی جانشین انتظامی استان همدان در ملایر، اقدامات لازم برای دستگیری قاتل به عمل آمد و با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی سرانجام مخفیگاه قاتل در استان تهران شناسایی شد و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم به همراه فردی که در فراری دادن و مخفی کردن وی نقش داشت، دستگیر شدند. متهم انگیزه خود را از این جنایت، اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
 
پلمب دو «اتاق فرار» در فردیس
دو مرکز بازی موسوم به اتاق فرار که غیرمجاز فعالیت می‌کردند از سوی پلیس در فردیس پلمب شد. سرهنگ کامران ملکی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو واحد موسوم به اتاق فرار در شهرستان فردیس، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی پس از تحقیقات تکمیلی و حصول اطمینان از فعالیت غیرمجاز و رعایت نشدن قوانین و مقررات مربوطه توسط مراکز مذکور، با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به پلمب آنها اقدام کرد.
 
اسیدپاشی به زن همسایه به خاطر اختلافات آپارتمان‌نشینی
 زن جوان که با همسایه‌اش بر سر شارژ ساختمان و مشکلات آپارتمان‌نشینی اختلاف داشت در اقدامی انتقام‌جویانه روی او اسید پاشید.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل فریاد کمک‌خواهی‌های زن میانسالی سکوت ساختمان محل زندگی‌اش را شکست و به دنبال این فریادها همسایه‌ها سراسیمه از خانه خارج شدند.آنها زن 50 ساله را دیدند که  فریاد می زد: سوختم. سوختم. کمکم کنید. شاهدان بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و فرانک برای درمان به بیمارستان منتقل شد. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که به روی زن میانسال ماده اسیدی ریخته شده است.فرانک پس از بهبودی نسبی در تحقیقات گفت: با همسایه‌مان بر سر شارژ ساختمان، بردن زباله و ایجاد سروصدا به شدت اختلاف داشتیم و این درگیری روز به روز بیشتر می شد. روز حادثه زنگ در آپارتمانم را زدند و به محض اینکه در را باز کردم، زن همسایه ناگهان محتویات ظرفی را که در دست داشت به روی من ریخت و متواری شد.با شکایت زن میانسال، بازپرس عظیم سهرابی از شعبه نهم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور تحقیقات در رابطه با این اسیدپاشی را صادر کرد.