اخبار

رفع موانع تولید در ستاد اقتصادی
پیگیر رفع موانع تولید هم در مجموعهٔ وزارت اقتصاد و هم از طریق همکارانم در ستاد اقتصادی دولت، می‌باشم. عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب گفت:شاخص مدیران خرید اقتصاد (شامخ) به عنوان مرتبط‌‌ ترین شاخص جهش تولید، در شهریورماه ۱۴۰۳ پنجمین کاهش ماهانه متوالی را ثبت کرده و پس از تعدیل فصلی به ۴۷.۱ رسیده است. وی با اشاره اینکه نظرسنجی اتاق ایران، از استمرار انقباض و رکود برخی از فعالیت‌های اقتصادی خبر می‌دهد، افزود: فعالان اقتصادی دلایل عمده این روند را قطعی‌های مکرر برق واحدهای‌تولیدی، مشکلات تخصیص ارز، کمبود نقدینگی و فرآیند اداری گمرکی اعلام کرده‌اند.
 معافیت مالیاتی در بافت‌های فرسوده
 برنامه هفتم توسعه فرصت‌های بسیاری را پیش روی سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده قرار داده است که باید در این راستا اطلاع‌رسانی درستی صورت پذیرد. محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده مشمول حمایت از مناطق محروم بوده و تا ۱۰ سال معاف از مالیات است. وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در بافت‌های فرسوده به انجام کارهای گردشگری، صنایع محلی، امور ورزشی و فرهنگی، احداث مدارس غیرانتفاعی، کتابخانه، فروش محصولات فرهنگی و احداث منازل بوم گردی اقدام کرده و از حمایت‌های دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی کشور نیز برخوردار شوند.

جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۵ میلیون مرغ
نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: براساس آمار با احتساب سرانه مصرف، جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه جوابگوی نیاز کشور است. حبیب اسدالله‌نژاد، نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، گفت: شرایط بازار نشان می‌دهد که تولید و مصرف همخوانی دارد که براین اساس مشکلی در عرضه نداریم. به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو مرغ برای مصرف کننده ۹۰ هزار تومان بوده که به معنای گرانی نیست، بلکه قیمت واقعی مرغ است. حال اگر در مقطعی قیمت مرغ به دلیل تولید مازاد پایین‌تر از این عدد بوده، دلیلی نمی‌شود که در شرایط کنونی گرانفروشی صورت می‌گیرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳